ورود اولین قطار باری قزاقستان به ایستگاه ریلی‌اینچه‌برون، مشارکت نیروهای درمانی مرزبانی در مهارکرونا، سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به استان و صدور فراخوان جمع‌آوری آثار برای دومین کنگره فرهنگ عاشورا در بین ترکمن‌ها از جمله رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

ورود اولین قطار باری قزاقستان به گلستان و مروری بر اخبار هفته قبل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، استاندار گلستان پس از ورود اولین قطار باری قزاقستان حامل زغالسنگ به استان گفت که راه آهن اینچه‌برون فرصتی کم نظیر برای رونق تجارت ایران با کشورهای آسیای میانه و اتصال مسیر حمل و نقل شمال به جنوب کشور است.

 هادی حق شناس  اظهار امیدواری کرد که این اقدام سرآغازی برای افزایش صادرات و واردات از این منطقه باشد.

استاندار گلستان گفت: راه آهن اینچه برون از مزیت ارتباط با کشورهای اوراسیا، بندر خشک و منطقه آزاد اینچه‌برون برخوردار است که می تواند در کاهش هزینه های واردات و صادرات تاثیرگذار باشد.

*"

آسیابی رییس کل دادگستری گلستان گفت که ۲ محکوم به قصاص در مینودشت و گنبدکاووس در آستانه اجرای حکم اعدام به حرمت ماه محرم بخشیده شدند.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که حسین زنگانه خیر نیک‌اندیش اهل شهرستان علی‌آباد یک قطعه زمین کشاورزی را به مساحت هزار و ۳۶۶ مترمربع در روستای چینو این شهرستان به نیت اطعام و تعزیه‌داری امام حسین (ع) وقف کرد.

*^

 استاندار گلستان با اشاره به ضرورت تسریع در ساخت باغ موزه دفاع مقدس و یادمان شهدا گفت که تاکنون بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس استان تخصیص یافته که امیدواریم شاهد تسریع در تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی استان باشیم.

هادی حق‌شناس در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان اظهار داشت :تدوین و نشر آثار شهدا, رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس زمینه انتقال واقعیت ها به نسل بعد را فراهم کرده و از انحراف جلوگیری می کند

**

رییس اداره هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت که همزمان با ایام عزاداری ماه محرم امسال، ۱۵ گروه تعزیه‌خوان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان‌های استان به صورت مجازی و حضوری برنامه اجرا کردند.

داوود خشنودی اظهار داشت: یک گروه پرده‌خوانی در کردکوی و گروه‌های تعزیه خوان در رامیان، آزادشهر و بندرگز با استفاده از فضای مجازی و یک گروه تعزیه خوان در گرگان به صورت حضوری هر شب حداکثر به مدت ۲ ساعت به اجرای تعزیه پرداختند

**

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان گفت: ۴۲۶ هزار و ۶۶۶ دز واکسن در این استان مصرف شده که ۱۳ درصد آن ایرانی بوده است.

علی باقری اظهارداشت: تاکنون ۶۸ هزار و ۴۰۶ گلستانی موفق به دریافت دز دوم واکسن شده و  تعداد ۳۵۸ هزار و ۲۶۰  نفر هم دز اول را دریافت کرده اند.

باقری گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی برای تمام شهرهای گلستان تهیه شده و محموله جدیدی از واکسن در راه استان است.

**

رییس منطقه حفاظت شده جهان نما گلستان از دستگیری عامل شکار یک راس میش وحشی در زیستگاه‌های جنوبی شهر گرگان خبر داد و گفت: متهم این پرونده به مراجع قضایی منطقه معرفی شد.

نوروز تربتی نژاد اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت محیط بانی شهید شاهکومحلی چهارباغ پس از پایش و کنترل چند ساعته موفق به کشف لاشه یک راس میش وحشی(از گونه های حمیات شده ) از یک شکارچی غیرمجاز شدند.

**

 رییس  و جمعی دیگر از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بررسی آخرین وضعیت مراکز درمانی استان و شیوع کرونا به گلستان سفر کردند.

حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های گلستان ، واکسیناسیون را اولویت کشور دانست و اظهارداشت: باید ۷۰ درصد جمعیت ایران واکسن کرونا دریافت کنند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود و شرکت‌های تولید کننده واکسن در داخل باید برای تولید در حجم گسترده تقویت شوند تا بتوانیم به مانند برخی از کشورهای دنیا کل جمعیت را واکسینه کنیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم با تغییرات جدیدی که اتفاق می‌افتد مشکلات زیرساختی که در کل کشور وجود دارد جمع بندی و با اولویت در مسیر حل آنها حرکت شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  هم گفت: روند شیوع ویروس کرونا در بعضی از استان‌ها مانند اصفهان، فارس و خراسان رضوی همچنان افزایشی است.

قاسم جان بابایی افزود: هم اینک ۵۰ هزار بیمار کرونایی در کشور بستری هستند و بیش از ۳۰ هزار بیمار نیز به صورت بستری موقت خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد : گلستان در چند روز گذشته به لحاظ شیوع کرونا شرایط پایدارتری پیدا کرد البته با توجه به ادامه دار بودن مناسبت‌ها، اعلام قطعی از روند کاهش این بیماری در استان زود است.

**

 فرماندار مراوه‌تپه واقع در شرق استان گلستان گفت: با بهره برداری ۸۸ پروژه عمرانی و ۳۱ پروژه اقتصادی و اشتغالزا در هفته دولت برای ۱۱۸ نفر از جوانان جویای کار این شهرستان مرزی فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

امانگلدی ضمیراظهارداشت: برای این پروژه‌ها در بخش عمرانی ۷۴۷ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال و طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا ۳۴۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از محل منابع ملی، استانی و شهرستانی، بنیاد علوی و بخش خصوصی هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: علاوه بر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح مراوه‌تپه در هفته دولت امسال، عملیات اجرایی ۶ طرح عمرانی دیگر با اعتبار ۳۴۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شروع خواهد شد

**

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت که به منظور کمک به کادر درمانی مراکز بهداشتی گنبدکاووس جهت تزریق واکسن کرونا به افراد واجد شرایط این شهرستان، ۱۵ نفر از نیروهای درمان و آموزش دیده این یگان نظامی وارد عمل و در یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون مستقر شدند.

سرهنگ محمدباقر نجفی نژاد بابیان اینکه حضور نیروهای درمان هنگ مرزی اترک تا پایان واکسیناسیون کرونا در گنبدکاووس و هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر ادامه خواهد داشت، افزود: این یگان نظامی از زمان شیوع کرونا در منطقه نیز اقدامات حمایتی از جمله اطلاع رسانی درخصوص بیماری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، توزیع ماسک رایگان، ویزیت رایگان مرزنشینان را انجام داده است.

**

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که خشکسالی و کم‌آبی ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود ۴۲ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

 آمنه جمشیدی رودباری اظهار داشت: این خسارت‌ها به همه حوزه های زیرمجموعه بخش کشاورزی گلستان از جمله زراعی، باغی، دام و طیور، شیلات، مرتع و جنگل وارد شد.

وی همچنین خواستار رفع موانع اجرای امهال وام بهره برداران بخش کشاورزی گلستان شد و افزود: هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در اختیار بخش کشاورزی استان قرار دارد و با وجود برخورداری از مصوبه هیات وزیران، در انتظار ابلاغ دستورالعمل بانک ها است.

**

سرپرست شهرداری گرگان گفت که برای تقویت بهتر تیم بسکتبال شهرداری گرگان و ادامه روند موفقیت‌ آمیز این تیم در فصل آینده لیگ‌ برتر و حضور مقتدرانه در جام باشگاه‌های آسیا، علاوه بر تثبیت حضور سرمربی، ترکیب جدید کادر فنی این تیم مشخص شد.

مجید سعیدی اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد با پیشکسوتان و بزرگان این رشته و مجموعه مدیریت تیم متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری، هادی ایزدپناه به عنوان سرپرست و حمیدرضا کلاسنگیانی به عنوان مدیرفنی جدید تیم انتخاب شدند.

**

دبیر کانون فرهنگی و هنری ترکمنان گرگان زمین از صدور فراخوان جمع‌آوری آثار برای حضور در دومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن در استان گلستان خبر داد.

موسی جرجانی اظهار داشت: این کنگره در قالب مقاله شعر ترکمنی، مستند داستان کوتاه و خاطره نویسی و همچنین نقاشی در سه رده سنی برگزار می شود.

وی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) از منظر ادیان و مذاهب ، واقعه کربلا از منظر اسناد تاریخی و مذهبی اهل سنت، تبیین نگاه مختومقلی فراغی شاعر مشهور ترکمن به واقعه کربلا، بیداری امت اسلامی و نهضت حضرت امام حسین (ع) از محورهای اصلی این کنگره است.

**

رییس پارک ملی گلستان گفت که امسال برای کمک به زیست حیات وحش در شرایط خشکسالی حاکم، هشت آبشخور در این ذخیره‌گاه زیست کره از جمله مناطق استپی و بیابانی آن احداث و ۱۵ رشته چشمه نیز لایروبی، مرمت و بازسازی شد.

مهدی تیموری اظهارداشت: در سال آبی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ میزان بارندگی در کشور و استان کاهش شدید پیدا کرده که نتیجه آن خشک شدن حدود نیمی از چشمه‌ها و منابع آبی پارک ملی گلستان است.

وی افزود: دبی منابع آبی پارک ملی گلستان براثر خشکسالی امسال در مقایسه با سال‌های پرباران به کمتر از نصف کاهش یافته و بیش از ۴۰ درصد از ۱۳۰ چشمه دائمی موجود در این ذخیره‌گاه زیست کره خشک شده است.

**

رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی گلستان از اعزام  یک ورزشکار و مربی استان به مسابقات قهرمانی مچ‌اندازی آسیا در قزاقستان خبر داد و گفت :‌ شانس مدال‌آوری مچ انداز گلستانی در این رقابتهای آسیایی زیاد است.

فردین گرگانی اظهارداشت: مربیگری ١٣ ورزشکار اعزامی کاروان جمهوری اسلامی ایران در این رقابت های آسیایی برعهده عزت رجبلو است و احمد طاطاری از گلستان در وزن  ۸۵ کیلوگرم  شانس زیادی برای کسب مدال دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار