مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: این شرکت در هفته دولت هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال پروژه برای توسعه برق، برق‌رسانی به مردم استان را افتتاح و برخی ها را کلنگ‌زنی می‌کند.

افتتاح طرحها به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال در هفته دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‌اکبر نصیری در گفت و گو با خبرنگار رکنااظهارداشت: مقاوم سازی و خارج نمودن شبکه‌های آسیب‌پذیر از مسیر سیل یکی از پروژه‌هایی است که تاکنون به طول ۸۱ کیلومتر و به ارزش ۳۲۵ میلیارد ریال انجام شد و این میزان مسیرکار شده افتتاح می شود.

وی بیان داشت: در بحث توسعه و احداث شبکه‌های شهری و روستایی در این هفته ۶۴ دستگاه ترانس و ۳۱۵ دستگاه چراغ در استان نصب می‌شود که اعتبار پروژه‌های این بخش ۱۹۷ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی مرکز اتفاقات شبکه و پایش ناوگان خودروهای عملیاتی بخشی دیگر از پروژه‌های تعریف شده در این هفته است که نصب سامانه‌های هوشمندسازی اتفاقات شبکه در قالب طرح هما با ۹۵ میلیارد ریال اعتبار انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی در قالب اصلاح پنج کیلومتر شبکه و نصب ۴۲ دستگاه تراش با بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار در این ایام انجام می‌شود.

نصیری ادامه داد: نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پایش المان‌های الکترونیکی شبکه به صورت قطع و وصل از راه دور با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار انجام شده  از دیگر طرح های هفته دولت است.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار از طرح‌هایی است که در یک سال گذشته به طول ۳۲۷ کیلومتر و بیش از ۴۰۵ میلیارد اعتبار انجام شده که پایان عملیات اجرایی این طرح در هفته دولت صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از ۲۵۰ دستگاه مولد پرتابل‌های خورشیدی در این ایام در گلستان انجام می‌شود که اجرای این پرتابل‌ها در مجموع ۲۴ میلیارد ریال هزینه داشته است.

گلستان ۶۲۵ هزار مشترک خانگی، ۹۰ هزار و ۷۴ مشترک تجاری، ۳۶ هزار و ۶۰۰ مشترک عمومی، ۱۲ هزار و ۱۰۰ مشترک کشاورزی و سه هزار و ۲۰۰ مشترک صنعتی دارد.

میزان برق مصرف گلستان در روزهای عادی حدود ۹۰۰ تا هزار مگاوات است اما در روزهای اوج مصرف و گرما این میزان به هزار و ۵۰۰ مگاوات هم می‌رسد، اما سهمیه مشخص شده برای این استان حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ مگاوات در نظر گرفته می‌شود

 

ارسال نظر

آخرین اخبار