فرمانده سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه در مرحله دوم اجرای طرح شهید سلیمانی کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون عمومی اولویت اصلی است، گفت: هم چنین بیش از یکهزار و ۹۸۰ گروه نظارتی، حمایتی و مراقبتی نیز در این طرح مشارکت دارند.

فرمانده سپاه استان گلستان: مشارکت در واکسیناسیون عمومی اولویت طرح شهید سلیمانی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سردار علی ملک شاهکوهی صبح امروز در گفت‌وگویی خبری درباره اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی و استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج برای مهار کرونا اظهار داشت: سپاه و بسیج، مردمی‌ترین نهاد شکل گرفته در دل انقلاب اسلامی است و فرزندان این ملت به عنوان خادمان مردم، در هر جایی که مشکلی به وجود آمد به کمک مردم شتافتند.

وی گفت: در موضوع کرونا نیز از همان ابتدای همه‌گیری این ویروس منحوس، سپاه و بسیج ظرفیت‌های خود را به میدان آوردند و در کنار مردم و کادر درمان قرار گرفتند.

فرمانده سپاه نینوای استان افزود: در استان گلستان هم ما در ابتدای شیوع این بیماری با کمبود شدید ماسک، گان، مواد ضدعفونی و غیره مواجه بودیم که بلافاصله با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی، کارگاه‌های تولید ماسک و گان در استان به راه انداختیم تا نیاز استان برطرف شود.

وی ادامه داد: ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد از دیگر کارهایی بود که در قالب دفاع زیستی انجام شد و یکی از کارهای مهم دیگر پس از دستور رهبر معظم انقلاب، رزمایش کمک مومنانه و دست‌گیری از خانواده‌های نیازمند بود که گلستانی‌ها در این امر هم خوش درخشیدند.

سردار ملک شاهکوهی بیان داشت: در نیمه دوم سال گذشته با ابلاغ رهبر معظم انقلاب، طرح شهید سلیمانی در سه قالب مراقبتی، نظارتی و حمایتی به اجرا درآمد و آثار و نتایج خوبی داشت که سبب کاهش آمار مبتلایان، بستری شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا شده بود.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم اجرای طرح شهید سلیمانی در استان گفت: در قالب مراقبتی 871 تیم کار غربالگری، بیماریابی، رصد و رهگیری بیماران را آغاز کردند. 552 تیم نیز نیز بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نظارت دارند  و 558 تیم نیز در قالب حمایتی، به شناسایی و کمک به خانوار‌های آسیب دیده از کرونا پرداختند.

فرمانده سپاه نینوای استان خاطرنشان کرد: در طرح جدید شهید سلیمانی، علاوه بر مأموریت‌های قبلی، مأموریت اصلی، کمک به علوم پزشکی در واکسیناسیون عمومی است.

وی توضیح داد که در این امر  پایگاه‌های مقاومت بسیج را تا سطح روستاها برای نظارت بر محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها پای کار آورده‌ایم. همچنین در حال حاضر در 17 مرکز واکسیناسیون در کنار دانشگاه علوم پزشکی هستیم و 4 مرکز مستقل نیز در روز های گذشته توسط سپاه نینوا در 4 شهرستان ایجاد شد.

سردار ملک شاهکوهی یادآور شد: با هماهنگی با معاونت بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه 100 نفر کادر درمان وارد استان شدند تا کمک حال کادر درمان ما باشند و 500  بسیجی در سطح استان هم پای پرستاران ما در حال خدمت رسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار