استادیار رشته فلسفه دانشکده علوم انسانی و تربیت بدنی دانشگاه دولتی گنبدکاووس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر "انقلابی بودن باید همراه با عقلانیت باشد" در دیدار با اعضای هیات دولت، تصریح کرد که این ۲ مقوله مکمل یکدیگر در حل بسیاری از مشکلات کشور است.

انقلابی بودن و عقلانیت مکمل هم در حل مشکلات کشور است

به گزارش گلستان ۲۴؛ کاظم موسی‌خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: داشتن روحیه انقلابی و جهادی در انجام امور بدون توجه به خرد جمعی و عقلانیت و در نظر نگرفتن شرایط و مقتضیات فعلی کشور ره به جایی نخواهد بود.

وی با یادآوری برخی محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس جمهور و اعضای هیات دولت، گفت که هر یک از محورهای عنوان شده در این نشست، حاکی از نگاه والا و اشراف اطلاعات معظم له به مسائل و راهکاری برای حل مشکلات است.

موسی خانی اضافه کرد: رهنمود کلیدی رهبری در این دیدار بحث "انقلابی بودن توام با عقلانیت" بود که باید مورد توجه و عمل همه مدیران و کارگزاران قرار گیرد زیرا انقلابی بودن و عقلانی اندیشیدن که باید در رفتار و گفتار مدیران مشهود باشد، تنها راه پیشبرد امور و حلال مشکلات کشور است.

این استاد رشته فلسفه دانشگاه گنبدکاووس ادامه داد: علاوه بر آموزه‌های دینی، کشور اسلامی ما صاحبان اندیشه و تجربه زیادی (چه در قرون گذشته و چه در دوران معاصر) در حوزه‌های مختلف دارد که می‌توان با بروز رسانی اندیشه و تجربه آنها برای رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب درنخستین دیدار اعضای هیات دولت بازسازی انقلاب در همه عرصه های مدیریتی، انقلابی بودن همراه با عقلانیت، مردمی بودن و رفتن به میان مردم، توجه به عدالت در همه دستورالعمل ها، احیا و ترمیم اعتماد و امید مردم، ضرورت اجرای وعده ها و یکی شدن حرف و عمل مسوولان و مبارزه با بسترهای فساد را از جمله محورهایی عنوان  کردند که باید اولویت کاری دولت‌مردان و مسوولان قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار