نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مسوولان در بین مردم یکی از اصول اساسی بازسازی نظام است که می‌تواند برای نظام و انقلاب قوام داشته باشد و در اصل این مساله شاخصه مردمی بودن انقلاب است.

حضور مسوولان در بین مردم به نظام و انقلاب قوام می‌بخشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مسئولان اگر از مردم فاصله نگیرند، بخش بزرگی از مشکلات مردم و جامعه حل خواهد شد چرا که  بسیاری از مشکلات جامعه با ملاقات حضوری و حضور در بین مردم و شنیدن بی واسطه سخنان و درد دل‌های آنان حل می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: این که فرد مدیر باید از نیروهای جهادی، انقلابی و ولایی باشد، به معنای آن است که با حضور فیزیکی در بین مردم و لمس مشکلات از نزدیک، فرد پای کار باشد.

سنگدوینی با اشاره به این که تصمیم‌گیری در بین مردم و در محلی که مشکلات وجود دارد و رفع آنها به معنای واقعی، می‌تواند بازسازی انقلاب را فراهم نماید.

وی تصریح کرد: البته این که تنها فرد انقلابی باشد مهم نیست، بلکه باید یک مدل انقلابی به معنای واقعی یعنی با عقلانیت درست تصمیم‌گیری کند.

به گفته وی اگر مدیری با روحیه انقلابی، ولایی و جهادی می‌خواهد برای حل معضلات و مشکلات مردم تصمیم‌گیری نماید، باید آن تصمیم براساس عقلانیت باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم همراه با عقلانیت، به معنی درست حرکت کردن با تفکر و تعقل همراه بودن است تا بتوان مسیر درست را انتخاب کرد.

سنگدوینی در خصوص بحث عدالت در تمامی دستورالعمل‌ها که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت سیزدهم بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه تقسیم منابع کشور در طول مسیر انقلاب به درستی انجام نشده است زیرا یک جا خیلی پیشرفت و توسعه یافته و جای دیگر همچون استان گلستان به علت تخصیص کمتر از منابع کشور، نظام و انقلاب توسعه کمتری پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی برخی استان‌ها به شدت توسعه رو به جلو داشتند و برخی استان‌ها مانند گلستان این شدت توسعه کمتر بود که باعث شده گلستان به لحاظ بیکاری جزو استان‌های آخر باشد.

وی ادامه داد: عدالت در تقسیم منابع کشور به منظور رشد، توسعه و پیشرفت باید براساس شاخص جمعیت، وسعت و محرومیت منطقه باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازگشت امید و اعتماد مردم به دولت، گفت: دولتی که سر کار می‌آید به فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت دهم در اولین روز کاری مبنی بر این که با هیچ دولتی از ابتدای نظام تا شروع دولت خود کار نداشته و آن را ارزیابی نکنید، نباید به گذشتگان ایراد و اشکال بگیرد، بلکه دولت جدید باید سیاست‌ها و برنامه‌ها و اهداف و سند چشم انداز نظام را براساس یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند اجرایی کند.

سنگدوینی یادآور شد: دولت اگر خوب کار و عمل کند، به مشکلات مردم از قبیل معیشت و اشتغال را ارائه حل‌های مناسب و قابل اجرا رسیدگی کند مردم خود بهترین قاضی و قضاوت کننده در خصوص عملکرد دولت خواهند بود.

وی بیان کرد: مردم جواب کارهای خوب را به خوبی پاسخ خواهند داد و اگر مسئولان بین مردم حضور فیزیکی داشته باشند، با شجاعت، دقت و عقلانیت تصمیم‌گیری در جهت حل معضلات نمایند، مشکلات معیشت و اقتصادی مردم در کنار بیکاری و مسکن جوانان در یک سال آینده برطرف خواهد شد.

وی در خصوص تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عمل کردن وعده‌ها از سوی مسئولان خاطرنشان کرد: مسئولی اگر در منطقه‌ای برای بازدید می‌رود، باید اطلاعات جامع و کاملی از شرایط همه جانبه آن مکان داشته باشد و پس از شنیدن مشکلات آنها را تا آخر حل شدن پیگیری کند و اگر نمی‌تواند به مشکلات رسیدگی کند، بدون تعارف با بیان علت‌هایی همچون محدودیت منابع و سایر محدودیت‌ها واقعیت را به مردم بگوید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر قولی به مردم می‌دهیم، زمان آغاز و پایان کار را به مردم بگوییم، نه این که بعد از گذشت حدود ۲۰ سال هنوز خبری از رشد و توسعه پروژه‌ کلنگ‌زنی شده نباشد.

سنگدوینی با بیان این که مردم نسبت به مسئولان مقداری بی‌اعتماد شده‌اند، گفت: با این قبیل اقدامات، کارها و برنامه‌ها می‌توان اعتماد از دست رفته را برگرداند و این اعتماد سبب ایجاد اعتماد مردم به نظام، انقلاب، دولت و مسئولان خواهد شد.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با دادن رای اعتماد به ۱۸ وزیر از ۱۹ وزیر پیشنهادی از سوی رییس جمهوری برای انتخاب اعضای کابینه دولت، حسن نیت و اعتماد خود را دولت ثابت کرد و اعلام آمادگی کرد که آماده هرگونه همکاری با دولت است، زیرا ما محکوم به حل مشکلات مردم هستیم و هر سه قوه باید با هم وارد عمل شویم.

وی تاکید کرد: باید از خود تحریمی داخلی دست برداریم، بسیاری از بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم با سرمایه‌گذار را ندارند که این مشارکت نکردن در واقع یک خود تحریمی است.

وی تاکید کرد: برای بازسازی انقلاب در این دوران نیاز است به منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار اصلی نظام اسلامی توجه شود که دولت سیزدهم تاکنون به این مهم توجه داشته و آن را به خوبی اجرا کرده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت که همانطور که مجلس به دولت کمک کرد تا وزرا رای اعتماد بگیرند، همچنان در مسیر خدمت به مردم به جهت حل مشکلاتشان، به دولت (رییس جمهوری و وزرا) کمک خواهد کرد.

گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان یک حوزه انتخابیه با یک نماینده، شهرستان‌های گرگان و آق قلا یک حوزه انتخابیه با ۲ نماینده، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس هر کدام یک حوزه انتخابیه و هر کدام با یک نماینده، شهرستان‌های رامیان و آزادشهر یک حوزه انتخابیه و یک نماینده و شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه نیز یک حوزه انتخابیه با یک نماینده در گلستان هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار