نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از انقلاب در تمام حوزه‌ها پیشرفت داشته‌ایم اما تولید پنبه به شدت کاهش یافته و دولت باید سیر نزولی پنبه را تدبیر کند.

دولت سیر نزولی کشت پنبه را تدبیر کند

به گزارش گلستان 24 ؛نورمحمد تربتی نژاد ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از دو رقم جدید پنبه اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... داشتیم.

وی افزود: در حوزه سلامت از زیر مجموعه بخش اجتماعی میانگین امید به زندگی از ۵۵ سال به ۷۶ سال رسیده و در سایر بخش ها به ویژه تولید گوشت مرغ، تحقیقات علم و فناوری و بودجه آن، انتشار اسناد علمی و ... شاهد رشد هستیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشت پنبه پس از پیروزی انقلاب سیر نزولی داشته ایم تا جایی که سطح کشت از ۳۸۰ هزار هکتار به کمتر از ۷۰ هزار هکتار رسیده است.

وی با تاکید بر این که دولت باید سیر نزولی کشت پنبه را تدبیر کند، اضافه کرد: علیرغم این که کشت پنبه مزایای زیادی دارد و هر هکتار کشت پنبه برای یک نفر اشتغال ایجاد می کند و سرمایه گذاری در زیرساخت های آن به ویژه در گلستان انجام شده اما کشت این محصول سیر نزولی دارد.

تربتی نژاد تصریح کرد: در سال های گذشته مسائل بازرگانی پنبه حل نشد، واردات داشتیم و صادرات را خوب مدیریت نکردیم و همچنین در صنایع تبدیلی موفق آن نبوده ایم.

وی با بیان این که در سال های گذشته اعتبارات تحقیقاتی حوزه کشت پنبه افزایش نداشته است، خاطرنشان کرد: ظرفیت تحقیقاتی در پنبه بالاست و تلاش می کنیم رشد تحقیقاتی که در لایحه بودجه ۹۸ دیده شده را در صحن علنی مجلس مصوب کنیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار