نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ر رابطه با بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران گفت: اعضای این کمیسیون ویژه کمتر از 24 نفر نیستند که به یاری خداوند بعد از شروع به کار مجلس پس از تعطیلات یک هفته ای فعالیتشان آغاز می شود و از ظرفیت نیروهای تخصصی و منتقدان و حتی آنهایی که نظر مخالف دارند، دعوت به عمل می آید تا نظرات کارشناسی شده خود را ارائه دهند.

طرح حمایت از حقوق کاربران هفته آینده بررسی می‌شود/ این طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرد/ اعضای کمیسیون ویژه برای بررسی این طرح مشخص شده‌اند

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با "بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در مجلس یازدهم" گفت: تکلیف کمیسیون ویژه و مشترک برای بررسی این طرح، مشخص شده است و برای هر کدام از کمیسیون های تخصصی و اعضای هیئت رئیسه سهمیه ای برای حضور در کمیسیون در نظر گرفته ایم، مثلا نمایندگانی از کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اجتماعی و کمیسیون امنیت ملی حضور دارند. 

او در ادامه بیان کرد: اعضای این کمیسیون ویژه کمتر از 24 نفر نیستند که به یاری خداوند بعد از شروع به کار مجلس پس از تعطیلات یک هفته ای فعالیتشان آغاز می شود و از ظرفیت نیروهای تخصصی و منتقدان و حتی آنهایی که نظر مخالف دارند، دعوت به عمل می آید تا نظرات کارشناسی شده خود را ارائه دهند.  

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مطرح کرد: با توجه به حساسیتی که مردم نسبت به این طرح پیدا کرده اند تصمیم گرفته ایم تا برای آسودگی خاطر مردم کار رسانه ای قوی شکل بدهیم و مردم در جریان آخرین تصمیمات جلسات قرار بگیرند. 

منتظری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در خصوص این طرح بازنگری صورت بگیرد، اظهار کرد: نکته اساسی که خیلی به آن توجه نشده این است که در مجلس قانونی مصوب نشده که این همه حرف و حدیث در مورد آن مطرح شده است، در مجلس مقرر کردیم که پیش نویس این طرح در دولت مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین در صحن علنی و در کمیسیون مشترک این پیش نویس مورد بررسی فراوانی قرار می گیرد و قطع به یقین ما شاهد تغییراتی در این پیش نویس هستیم.

 

او در خصوص تعامل دولت سیزدهم و مجلس یازدهم گفت: مهمترین اولویت دولت رئیسی طبق تاکید رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و ایجاد فرصت های شغلی است که باید هیات دولت به شکل ویژه به آن توجه کنند زیرا زمینه پیدایش بسیاری از نارضایتی ها مسائل اقتصادی است و رفع مشکلات اقتصادی سرمایه اجتماعی کشور را تقویت می‌کند.

منتظری در پاسخ به این سوال که این رفع مشکلات اقتصادی که می گویید یک کلی گویی است اگر بخواهید بصورت مصداقی به آن بپردازید چه مواردی است، مطرح کرد: نمی توانیم خیلی ریز و جزئی وارد بحث در این مصاحبه شویم، مسائل اقتصادی که مشخص است و قطع به یقین اولویت، ثبات در بازار است. به عنوان یک دغدغه جدی فراز و نشیب قیمت ها که مردم را آزار میدهد باید در اولویت قرار بگیرد. مردم از یک لجام گسیختگی در قیمت ارز و اجناس و کالاهای اساسی رنج می برند و نیاز است که به جهت بعد نظارتی و هم به جهت بعد قانونگذاری توجه لازم به این بخش ها شکل بگیرد. 

او در ادامه بیان کرد: بحث قیمت خودرو یکی از مسائل جدی است و همیشه مورد نقد مردم قرار می گیرد و کنار این فراهم شدن فرصت های شغلی برای جامعه است. به عنوان نمایندگان مردم از صبح که در دفتر کار در حوزه انتخابیه حضور پیدا می کنیم تا آخرین لحظه، مراجعه کنندگان دنبال کار و اشتغال هستند و فارغ التحصیلان فراوان و فرصت شغلی، کم است و باید به این موضوع فکر کرد. استخدام هایی که در دولت صورت می گیرد قطعا مشکلات را حل نمی کند. باید فرصت های شغلی با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران دلسوز و علاقمند در استان ها و سراسر کشور با توجه به مزیت نسبی هر استان شکل بگیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: قطع به یقین با توجه به شرایط کنونی باید مسیر معناداری بین کمیسیون های اقتصادی مجلس و با دولت برگزار شود و به فراخور مشکلات پیش رو مواجهه منطقی هم باید پیش بینی شود. مجلس کاملا آمادگی دارد که تعاملاتش را با دولت افزایش دهد و نشست های تخصصی از منظر مشورتی بین مجلس و دولت خیلی کمک کننده است. با دولت هم عهد شده ایم که به یاری خدا کمک کنیم و رضایتمندی مردم را بیشتر شاهد باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار