مدیرکل گمرکات گلستان گفت: درآمد وصولی کل گمرکات گلستان در پنج ماهه ابتدای سال ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۳۱۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

درآمد ۲۵۰ میلیاردی گمرکات گلستان در ۵ ماهه ۱۴۰۰

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص اظهارکرد: طی پنج ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ رشد ۲۳۳ درصدی را از لحاظ وزنی در صادرات از گمرکات گلستان شاهد بودیم و طی این مدت ۱۸۵ میلیون و ۲۴۳ هزار کیلوگرم کالا صادر شده است.

مدیرکل گمرکات گلستان با بیان این که در مدت مشابه سال قبل ۵۵ میلیون و ۶۲۸ هزار کیلوگرم کالا صادر شده بود، افزود: ارزش دلاری کالاهای صادر شده در سال جاری ۵۶ میلیون و ۸۴۰ هزار دلار بوده است.

وی همچنین از رشد ۹ درصدی واردات کالا خبرداد و گفت: طی این مدت چهار میلیون و ۲۴۵ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۵۸ هزار دلار از کمرگات گلستان به استان وارد شده که افزایش ۴۶ درصدی از نظر ارزش دلاری را شاهد هستیم.

حسینی اضافه کرد: حجم ترانزیت خارجی استان هم سه میلیون و ۵۱۱ کیلوگرم کالا به ارزش هشت میلیون و ۱۱۸ هزار دلار بوده است در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۹۰۹ هزار و ۳۶۰ کیلوگرم ترانزیت خارجی اتفاق افتاده بود.

طبق گفته وی درآمد وصولی کل گمرکات استان هم طی این مدت، ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۳۱۵ درصدی را شاهد هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار