فرماندار گرگان گفت: ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال خانگی به شهرستان گرگان اختصاص یافته که باید تا پایان سال به متقاضیان پرداخت شود.

۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در گرگان اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، محمد حمیدی صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اظهار کرد: ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال خانگی به شهرستان گرگان اختصاص یافته که باید تا پایان سال به متقاضیان پرداخت شود.

فرماندار گرگان افزود: گروهی متشکل از فرمانداری، اداره کار، دستگاه‌های متولی و بانک عامل برای این منظور ایجاد شده تا پرونده متقاضیان را بررسی و در اسرع وقت افراد بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: تسهیلات در رشته‌هایی که در بازار جاذبه و توجیه اقتصادی دارد اختصاص خواهد یافت.

حمیدی توضیح داد: ۳۵۰ رسته شغلی در نظر گرفته شده ولی باید نیازسنجی شود تا کدام رسته ها در بازار اولویت بیشتری داشته و به افراد در این زمینه مشاوره داده شود.

فرماندار گرگان بیان کرد: با توجه به اینکه این تسهیلات باید تا پایان سال جذب شود متقاضیان می‌توانند با مراجعه دستگاه‌های اجرایی از جمله صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، اداره کار و فنی و حرفه ای و فرهنگ و ارشاد از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: تسهیلات با نرخ سود پایین بوده و می‌تواند در ایجاد اشتغال خانه محور مؤثر باشد.

حمیدی گفت: امکان افزایش سقف تسهیلات در شهرستان در صورت افزایش تقاضا وجود دارد و می‌توانیم تسهیلات جذب نشده دیگر شهرستان‌ها را جذب کنیم.

فرماندار گرگان تأکید کرد: باید اثرگذارترین اقدام در این زمینه پرداخت تسهیلات اتفاق افتاده و شرایط فرد و تخصص وی و شرایط کارگاه و مواردی از این دست بررسی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار