رئیس جهاد کشاورزی آزادشهر با اشاره به سطح گسترده اراضی شیبدار در این شهرستان گفت: دولت در حمایت از تبدیل اراضی شیبدار به باغات برای هر هکتار ۳۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند که به ازای هر هکتار برای یک تا ۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

اراضی شیبدار آزادشهر تبدیل به باغ می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدعبدالله حسینی عصر دیروز  در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان اظهارداشت: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت کلزا حدود یک‎هزارو 300 هکتار بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به 4 هزارهکتار افزایش یابد.

وی افزود: براساس برآوردها سطح زیر کشت گندم با 10 درصد کاهش به 14 هزار هکتار و سطح زیر کشت جو مانند سال گذشته 3 هزار هکتار خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: اراضی شهرستان آزادشهر، 30 هزار هکتار  که 3 هزار و 500 هکتار آن اراضی باغی و بقیه زیرکشت محصولات زراعی است.

وی یادآور شد: شهرستان آزادشهر در حوزه باغی قطب تولید گیلاس و آلبالو با حدود 250 هکتار است که حدود 80 درصد باغات گیلاس و آلبالو استان در این شهرستان قرار دارد.

حسینی تاکید کرد: امسال بدلیل سرمازدگی، میزان باروری باغات هلو و شلیل کاهش یافته و مقدار تولید آلو، شلیل و هلو تا 10 هزار تن کاهش یافته است.

وی درباره اراضی شیبدار آزادشهر گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از اراضی این شهرستان شامل اراضی شیبدار است، دولت در حمایت از تبدیل اراضی شیبدار به باغات برای هر هکتار مبلغ 30 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند که به ازای هر هکتار برای یک تا 3 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی آزادشهر در حوزه پرداخت تسهیلات بیان داشت: 271 فقره پرونده به مبلغ حدود 40 میلیارد تومان در کارگروه شهرستان به تصویب رسیده است که پیش‌بینی می‌شود برای 696 نفر اشتغال ایجاد شود.

وی ادامه داد: از تعداد 271 فقره پرونده تصویب شده، تعداد 253 فقره به مبلغ حدود 17 میلیارد تومان با اشتغال 406 نفر به بانک عامل ارسال شده است.

حسینی افزود: همچنین 48 فقره پرونده به مبلغ 3 میلیارد تومان و اشتغال 54 نفر در حوزه تسهیلات روستایی و کارآفرینی در شهرستان جذب شده است.

وی با اشاره به کشت موفق زعفران در روستای وامنان این شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان گفت: در چند سال اخیر کشت زعفران در روستای وامنان آزادشهر باعث رونق اقتصادی مردم این روستا و اشتغال پایدار شده و امسال 5 فقره پرونده در حوزه بسته‌بندی زعفران، گلخانه و دامداری به مبلغ 23 میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از یک‌هزار نفر به کارگروه استان جهت پرداخت تسهیلات ارسال شده است.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار