مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: استان گلستان به لحاظ پاسخگویی مناسب در حوادث ترافیکی رتبه نخست در کشور را کسب کرده است.

جمعیت هلال احمر گلستان در پاسخگویی حوادث ترافیکی رتبه نخست کشوری را دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد میقانی امروز در حاشیه جلسه با امدادگران شرق استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر گلستان دارای ۱۶ پایگاه امداد و نجات بوده که از این تعداد ۱۳ پایگاه جاده‌ای، دو پایگاه کوهستانی و یک پایگاه دریایی است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۸۰۰ عملیات و امسال ۸۰۰ عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر به ثبت رسیده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر گلستان در پاسخگویی مناسب به حوادث جاده‌ای  رتبه سوم و در پاسخگویی مناسب به حوادث ترافیکی رتبه نخست در کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: جاده گنبدکاووس به آق‌قلا (خط نو) یکی از مناطق و جاده‌ها حادثه‌خیز به لحاظ تصادفات و سیل بوده و بهره‌برداری از این پایگاه  می‌تواند در ارائه سریع خدمات به حادثه‌دیدگان موثر باشد.

میقانی گفت: با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر پروژه‌های انبار امدادی هلال احمر علی‌آبادکتول کلنگ‌زنی و خانه هلال آزادشهر، پایگاه امداد و نجات بین شهری «ایمر» گنبدکاووس، داروخانه و انبار دارویی هلال احمر مرکز گلستان و فاز نخست ساختمان مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان (شی درمانی) سرپایی جمعیت هلال احمر در بندرترکمن به بهره‌برداری می‌رسد.

* پایگاه امداد و نجات بین شهری «ایمر» با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال افتتاح شد
رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری «ایمر» در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرستان گنبدکاووس با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

علی‌اصغر نودهی گفت: مبلغ ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان، مبلغ ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی جمعیت هلال احمر و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیر اهل‌سنت «حاج‌حمید چپرلی» تامین شده است.

وی بیان کرد: این ساختمان دارای ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع مساحت و ۲۳۰ مترمربع زیربنا بوده و دارای اتاق استراحت امدادگران، اتاق پیام، مهمانسرا، انبار و مرکز فوریت‌ها بوده و دو دهستان «سلطانعلی» و «باغلی مرامه» با بیش از ۸۰ روستا را پوشش امدادی می‌دهد.

در این مراسم از نیکوکارانی که با جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاوووس همکاری داشتند، تجلیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار