همزمان با روز ملی صنعت چاپ ایران، مربیان مرکز فرهنگی هنری گالکیش با انجام فعالیت‌های متنوع، به معرفی وقایع و ایام مربوط به این موضوع پرداختند.

«پرورش خلاقیت و رنگ‌شناسی» در کانون گالیکش

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، ۱۱ شهریور برای دست‌اندرکاران صنعت چاپ اهمیت بسزایی دارد؛ چرا که در این روز، صنعت چاپ ایران با بیش از دو سده سابقه، دارای شناسه و هویت شد و «روز ملی صنعت چاپ» نام گرفت.

به بهانه‌ی این روز، مربیان مرکز فرهنگی هنری گالیکش با برگزاری کارگاه چاپ‌های دستی و با هدف پرورش خلاقیت، آموزش رنگ‌شناسی، استفاده از رنگ ‌های مختلف و توانمندسازی اعضا در تولید آثار هنری، با دست ساخته‌های خود بر روی کاغذ، ماسک، پارچه و .. روز شادی را با اعضا سپری کردند.

در این روز، حامد ممشلی سرپرست کانون گالیکش به معرفی چاپ‌های دستی، انواع آن و همچنین چگونگی رسیدن به صنعت چاپ و کاربرد استفاده از آن برای اعضا توضیح داد.

در ادامه اعضا به ساخت ابزارهایی برای چاپ دستی با سیب زمینی، برگ‌ها و وسایل مختلف که دارای بافت بوده و قابلیت چاپ در آن اجرا شود، پرداخته و با روش ساخت کلیشه، شابلن و نحوه چاپ با آن آشنا شدند.

گفتنی‌است این برنامه با توجه به شرایط رنگ‌بندی این شهرستان در فضای باز و با رعایت کامل شیوه‌های بهداشتی صورت گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار