مدیر تعاون روستایی گلستان:

مدیر تعاون روستایی استان گلستان گفت: ۴ مرکز خرید و ۴ سردخانه با پراکندی مناسب برای حمایت از سیب زمینی کاران انتخاب شده است و کشاورزان با ارایه گواهی تولید از جهادکشاورزی نسبت به تحویل محصول سیب زمینی خود به مراکز خرید اقدام می نمایند.

 ۴ مرکز خرید و ۴ سردخانه برای حمایت از سیب زمینی کاران انتخاب شد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، نورمحمد کوچکی صبح امروز در بازدید دکتر معتمد ،معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  در گلستان اظهار کرد: خرید حمایتی سیب زمینی تا رسیدن به تعادل و تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه این بازدید گزارشی از روند خرید حمایتی سیب زمینی در استان و تولید بذور اصلاح شده توسط شبکه تعاون روستایی ارائه کرد و گفت: تا کنون مقدار ۲۰ هزار تن بذر گندم ، ۱۲۰۰ تن بذر جو و مقدار ۷۰۰ تن بذر سویا تحت نظارت موسسه اصلاح بذر و نهال استان به ارزش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان توسط شبکه تعاون روستایی استان تولید شده است.

وی در خصوص تامین و توزیع انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان توسط این شبکه اشاره کرد و افزود: امسال حدود ۵ هزارتن کود شیمیایی سهمیه شرکت ها و اتحادیه های تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان است که بطور کامل از پتروشیمی ها خریداری و با حواله مدیریت های جهادکشاورزی توزیع شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن حدود ۱۰ هزارتن نیز از شرکت خدماتی حمایتی استان خریداری و به روستاها و مناطق دیگر که عنوان قطب تولید کشاورزی استان محسوب می شود ارسال و با حواله جهادکشاورزی بین کشاورزان توزیع شده است.

در ادامه این بازدید، اغنامی مدیرکل دفتر اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری گلستان ضمن اشاره به جایگاه تعیین کننده سازمان تعاون روستایی در حوزه توسعه استان گفت:  استانداری از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و توسعه سردخانه ها برای نگهداری، سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی که مبتنی بر مزیت های اقتصادی و نیازهای سرمایه گذاری استان باشد نهایت همکاری و مساعدت را بعمل خواهد آورد.

در پایان مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  مدیریت تعاون روستایی گلستان را از مجموعه های همراه و همیار سازمان جهاد کشاورزی عنوان کردو گفت: تعاون روستایی نقش تعیین کننده ای در تولید محصولات کشاورزی استان دارد و از اجرای سریع طرح خرید حمایتی سیب زمینی موجب دلگرمی کشاورزان می شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار