معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت که از اوّل فروردین تا پایان مرداد ماه امسال در مجموع ۳۷ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف این استان شمالی سرمایه‌گذاری شده که در شرایط اقتصادی فعلی کشور قابل توجه و تقدیر است.

امسال ۳۷ هزار میلیارد ریال در گلستان سرمایه‌گذاری شد

ابراهیم کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با انجام این مقدار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گلستان، ۱۲ هزار و ۴۳۰ فرصت شغلی در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت استان ایجاد شده و خواهد شد.

وی بابیان اینکه گلستان ظرفیت‌های زیادی درسه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری برای سرمایه‌گذاری دارند و مجموعه مدیران استان نیز از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها استقبال می‌کنند، افزود: به سبب تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی فعلا سرمایه‌گذاری خارجی در استان نداشته‌ایم اما ظرفیت‌ آن فراهم است.

کریمی اضافه کرد: در چند سال گذشته اقدامات خوبی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گلستان و جذب سرمایه‌گذاران انجام شده که امروز شاهد به ثمر نشستن بخشی از تلاش‌ها با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۷ هزار میلیارد ریالی در پنج ماه گذشته هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان همچنین از برگزاری مستمر جلسات کارگروه رونق تولید برای گره‌گشایی از واحدهای تولیدی استان خبر داد و تصریح کرد که هیچ محدودیت تسهیلاتی در این بخش وجود ندارد و بانک‌های گلستان به هر میزان که واحد تولیدی نیاز داشته باشد، پرداخت می‌کنند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات رونق تولید از اقدامات موثر دولت و کمک خوبی به واحدهای تولیدی است که در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی درحال اجرا می‌باشد.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان از سال ۹۵ فعال شد.

گلستان بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

این استان شمالی هم اکنون  ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار