مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: طرحی برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه شهرستان گنبدکاووس آماده شد که در آن سرمایه‌گذار می‌تواند در طول مدت ۱۵ سال ۷ هزار میلیارد تومان سود خالص داشته باشد.

سود ۷ هزار میلیاردی در انتظار سرمایه‌گذاری که تصفیه‌خانه گنبدکاووس را به اتمام برساند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، بهزاد هرمزی پیش از ظهر امروز در جلسه پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم شهرستان گنبدکاووس شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه بوده که این پروژه‌ها از ۲۵ سال گذشته طراحی و قسمتی از آن اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تصفیه‌خانه حدود ۸۵ درصد و شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با نرخ سال گذشته برای تکمیل تصفیه‌خانه حدود ۸۰ میلیارد تومان و برای انتقال پساب به اراضی مورد نظر در راستای کشاورزی به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

* تامین منابع مالی پروژه تصفیه‌خانه گنبدکاووس از محل اعتبارات دولتی میسر نیست

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به اینکه تامین منابع مالی این پروژه از محل اعتبارات دولتی میسر نیست، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این اعتبارات را از طریق منابع دولتی تامین کنیم زمان را از دست می‌دهیم که برای سرعت کار پروژه در نظر داریم از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

* سود خالص ۷ هزار میلیاردی در انتظار سرمایه‌گذاری که آماده تکمیل پروژه تصفیه‌خانه گنبدکاووس خواهد بود

وی با بیان اینکه طرحی برای تکمیل پروژه آماده شده که در آن سرمایه‌گذار می‌تواند در طول مدت ۱۵ سال ۷ هزار میلیارد تومان سود خالص داشته باشد، افزود: در این طرح سرمایه‌گذار با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌تواند در مدت ۱۵ سال ۷ هزار میلیارد تومان سود خالص داشته باشد.

هرمزی گفت: این طرح به فاصله هفت کیلومتر مربع از حریم شهری و در شمال غرب شهرستان گنبدکاووس به صورت یک پکیج اجرا می‌شود و 2 هزار هکتار از اراضی قابلیت سرمایه‌گذاری در اطراف این طرح  به مدت 15 سال برای زراعت چوب در اولویت نخست سرمایه‌گذاری و ایجاد گلخانه، کشت گیاهان دارویی و دامپروری صنعتی در اولویت‌های بعدی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح در بخش زراعت چوب ۷ هزار نفر و در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری مانند کشت گیاهان دارویی و غیره یک‌هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: متولی، کارگروه و هماهنگ کننده این طرح دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند جهادکشاورزی، منابع طبیعی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و غیره هستند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش 40 درصدی بارندگی و کم شدن بیش از 50 درصد آب رودخانه‌ها و قابلیت خوب اراضی شهرستان گنبدکاووس در امر کشاورزی می‌تواند این طرح توجیه خیلی خوبی در امر سرمایه‌گذاری و تبدیل اراضی غیرقابل زرع به اراضی قابل کشت باشد.

* طرح مزرعه زراعت چوب در گنبدکاووس ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است/ ایجاد مزرعه ۲ هزار هکتاری زراعت چوب  در گنبدکاووس

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گلستان در این جلسه گفت: طرح تکمیل تصفیه خانه گنبدکاووس با زراعت چوب در استانداری گلستان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به پتانسیل‌های خوب شهرستان در نظر داریم مزرعه ۲ هزار هکتاری زراعت چوب را در این شهرستان به مانند مزرعه پرورش میگو در گمیشان به یک قطب سرمایه‌گذاری در راستای توسعه شهرستان تبدیل کنیم.

ابراهیم کریمی اظهار کرد: مجموعه پرورش میگو در غرب استان در گمیشان در دو فاز ۴ هزار هکتاری در حال بهره‌برداری بوده و امید داریم این طرح در گنبدکاووس به مانند گمیشان تبدیل به مزرعه زراعت چوب شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح در شهرستان گنبدکاووس اجرا خواهد شد تلاش داریم تا از سرمایه‌گذاران بومی این منطقه استفاده کنیم در غیر این‌صورت از سرمایه‌گذاران استانی و ملی در این حوزه بهره خواهیم برد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند ۲ هزار هکتار اراضی را به قطعات کوچک‌تر تبدیل کرده تا بتوان از سرمایه‌گذاران بیشتر در این حوزه استفاده کرد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز دو پروژه مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرستان در حوزه طرح تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه و «طرح شهرک سلامت» با حضور معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گلستان و مدیران کل مرتبط استانی آنالیز و مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی این پروژه‌ها به ویژه طرح فاضلاب و تصفیه‌خانه شهرستان که از مطالبات ۲۵ ساله مردم است را با سرعت بیشتری به اتمام برسانیم.

عبدالقدیر کریمی گفت: انتظار داریم در راستای اجرای این دو پروژه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط همانند گذشته همکاری خوبی را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار