رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که هزینه های کرونا بر بخش درمان نیازمند بررسی دقیق تری است، گفت: به صورت گلوبال ۷۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات لازم هزینه شده است.

هزینه ۷۰ میلیاردی کرونا در گلستان/مشکل تأمین اکسیژن برطرف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: کیت‌های آزمایشگاهی کرونا به صورت قطعی از شرکت‌های تولید و توزیع، تهیه شده و مشکل خاصی نداریم اما هزینه بالایی را بر استان تحمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر کمبود کیت باشد تنها از بیماران بستری تست گرفته می‌شود، افزود: به طور میانگین روزانه ۴۰۰ تست کرونا در استان اخذ می‌شود.

فاضل در خصوص بار مالی که کرونا بر استان تحمیل کرده، توضیح داد: اینکه چه میزان وسایل حفاظتی و ماسک و شوینده در بیمارستان‌ها خریداری و مصرف شده قابل نیازمند بررسی بیشتری است و متفاوت بودن هزینه بیماران کرونایی سبب می‌شود که این رقم قابل پیش بینی نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: اما به صورت گلوبال حدود ۷۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات لازم هزینه شده و اینکه چه بیمارستان‌های متضرر شدند و بار اقتصادی منفی داشتند قابل پیش‌بینی نیست و در سطح وزارت و در اقتصاد و درمان در حال بررسی است.

فاضل بیان کرد: یک ماه گذشته دغدغه اکسیژن برای بیماران کرونایی را داشتیم که هم اکنون چهار دستگاه اکسیژن ساز وارد استان شده و در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس، پنج آذر و صیاد شیرازی گرگان و بیمارستان کلاله نصب و ظرفیت آنها را افزایش داده است.

وی گفت: هم اکنون مشکل تأمین اکسیژن در سطح استان نداریم اما پیش بینی می‌کنیم با توجه به اینکه ممکن است در پاییز نیاز به اکسیژن بالا برود برای ۱۴ بیمارستان استان تانک اکسیژن ساز تأمین کنیم زیرا غلظت بهتری داشته و اگر برق قطع شود از طریق تانک اکسیژن توزیع می‌شود.

فاضل تصریح کرد: ترکیب ویروس آنفلوانزا با کرونا در فصل پاییز و زمستان از دغدغه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه بوده و امیدواریم مشکلی ایجاد نشود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار