فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ۱۰۰ نفر از پرسنل بهداری نیروی زمینی این یگاه مسلح با حضور در گلستان به یاری مبتلایان به ویروس کرونا و کادر درمان این استان اعزام شدند.

۱۰۰ نفر نیروی بهداری سپاه به کمک کادر درمانی گلستان شتافتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سردار پاسدار "علی شالیکار" دوشنبه شب در مراسم تجلیل از نیروهای بهداری سپاه که به گلستان اعزام شده بودند، اظهار داشت: این اعزام در شیوع پیک پنجم و زمانی که این استان به شدت دلگیر سویه دلتا کرونا در ۲ مرحله (شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس هر کدام ۵۰ نفر) با تجهیزاتی از قبیل آمبولانس، دستگاه‌های اکسیژن ساز و غیره صورت گرفت.

وی کمک به فعالیت‌ها و وظایف کادر درمان و همدردی و کمک به مردم و مبتلایان به ویروس کرونا را از اهداف این همکاری و اعزام نیروها به گلستان اعلام کرد.

وی بیان داشت: البته خدمت‌رسانی به مردم در کنار سایر وظایف و ماموریت‌های ابلاغی سپاه، از برجسته‌ترین ماموریت‌های ماست و برای رسیدن به هدف پیش‌بینی شده در این ماموریت برجسته، در ایام کرونا، از همه ظرفیت‌های خود را برای کمک به مردم و کادر درمان استفاده کردیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر نیروی زمینی سپاه کشور تاکید کرد: ما به عنوان نیروهای سپاه خود را خادم مردم می‌دانیم زیرا معتقدیم در کنار حفط و حراست از کیان و سرزمین خود در کنار سایر نیروهای مسلح، مردم‌داری و مردم‌یاری از رسالت‌های اصلی سپاه و بسیج است.

شالیکار اضافه کرد: فرزندان این ملت در این نهاد مقدس به دفعات مکرر، این رسالت و وظیفه را در کنار سایر ماموریت‌های نظامی خود در قالب ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی به منصه ظهور و بروز رساندند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای سپاه همیشه و در همه عرصه‌های تلخ و شیرین در کنار مردم بوده و هستند و ما به عنوان پاسداران ایران، نظام و انقلاب اسلامی نوکری و خدمت را یک افتخار برای خود می‌دانیم.

وی تصریح کرد: در زمان نیاز مردم به کمک و یاری از سپاه و بسیج در هر حادثه و بحرانی، بلافاصله و با حضور به موقع دست آنان را گرفته و فشرده‌ایم و سایر مردم به عنوان نیروهای بسیجی در کنار ما بودند که نمونه‌های بارز و مشهود آن در سیل ۹۸ در گلستان و شیوع کرونا در اقصی نقاط کشور بوده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان این که در همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا، که نشان داد فرصتی در دل بحران‌ها وجود دارد و باید از آن به عنوان یک فرصت به منظور کمک به مردم و کادر درمان با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و توان خود استفاده کرد، تصریح کرد: در حالی که مردم پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در شرایط بحران کرونا بجای کمک به همدیگر، ماسک و گان از مراکز درمانی، بیمارستانی و حتی از همدیگر می‌دزدیدند ما روی پای خود ایستادیم و امروز در حال تولید واکسن داخلی کرونا هستیم.

شالیکار ادامه داد: بهداری نیروی زمینی آمادگی دارد تا هر زمان و هر مکانی در صورت نیاز و درخواست‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی بار دیگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به منظور برداشت باری از دوش کادر درمان، حضور داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این که تا پایان ماه جاری در مجموع ۸۷۰ تخت بیمارستانی برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا به ظرفیت بیمارستان‌های سپاه اضافه خواهد شد که حدود ۵۰۰ تخت فعال شد، افزود: با اضافه شدن این تخت‌ها تعداد تخت‌های آماده سازی شده برای بیماران کرونایی به چهار هزار تخت خواهد رسید.

وی اضافه کرد: تا ابتدای ماه جاری براساس آمارهای موجود هزار و ۵۱۲ تخت بیمارستانی سیار در ۱۰ بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی و هزار و ۶۲۰ تخت ثابت در بیمارستان‌های سپاه برای استفاده عموم وجود دارد.

وی گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده در خصوص سازماندهی نیروهای انسانی اعزامی به مراکز پزشکی و دانشگاهی کشور، ۳۰۰  تیم پنج نفره در مجموع هزار و ۵۰۰ نفر متشکل از پزشک، فوریت‌های پزشکی و پرستار ساماندهی و اعزام شده و خواهند شد.

فرمانده سپاه نینوای گلستان با تاکید بر این که نیروهای بسیج و سپاه در کنار کادر درمان حضوری پررنگ دارند، گفت: در حال حاضر ۸۷۷ بسیجی به استان به منظور کمک به کادر درمان و یاری رساندن به مردم در بخش‌های مختلف در شرایط کرونایی وارد میدان کار و عملیات شده‌اند.

سردار پاسدار "علی‌جمعه ملک‌شاهکویی" بیان داشت که با توجه به کمک بهداری نیروی زمیینی سپاه در شرایط کرونایی، در پیک اول شیوع این ویروس، با در اختیار گرفتن هتل ورزش تازه تاسیس شده اداره کل ورزش و جوانان استان را به نقاهتگاه مبتلایان به کرونا تبدیل کردیم و از سوی دیگر با توجه به کمبود ماسک و گان در کشور، کارگاهی تولید این اقلام بهداشتی مورد نیاز کادر درمان و مبتلایان به ویروس کرونا، توسط بسیج سازندگی استان ایجاد شد.

وی تصریح کرد: حضور نیروهای بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران به تعداد صد نفر در گلستان، پس از درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد.

وی یادآور شد: این نیروها در کنار یکی از بیمارستان‌های شهرستان گنبدکاووس اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی کردند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به این که اکنون در استان روند کاهشی مبتلایان و بستری شدگان مبتلا به کرونا شاهد هستیم، تاکید کرد: عادی انگاری و ساده انگاری این شرایط و رسیدن به وضع مطلوب، باعث تسریع در رسیدن پیک ششم ویروس کرونا به گلستان خواهد شد.

ملک‌شاهکویی تصریح کرد: نیروی‌های سپاه و بسیج در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور کنترل و مقابله با ویروس کرونا، در مراحل غربالگری همه مردم، بیماریابی و حمایت (تامین معیشت خانواده‌های درگیر با ویروس کرونا) مشارکت و همکاری داشتند و در دومین مرحله از اجرای طرح شهید سلیمانی به ویژه در روستا به منظور شناسایی افراد واجد شرایط که از اجرای طرح واکسیناسیون استقبال نکردند، نیز مشارکت و همکاری خواهند داشت.

 در زمان حاضر ۸۹۷ مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند و  همچنین ۱۴ شهرستان استان گلستان در وضعیت نارنجی رنگ کرونایی قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار