نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رویکرد دولت سیزدهم را رفع محرومیت از جامعه ایثارگری و کشور عنوان کرد.

رفع محرومیت و تقویت چهره های ایثارگر

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رویکرد کلی دولت سیزدهم، رفع محرومیت و تقویت چهره های فداکاری ست که در جهت دفاع از این کشور و ارزش ها از هستی و جان گذشتند. چرا که اگر ما امروز از کاروان شهدا باز مانده ایم؛ اما آنها مدال افتخار جانبازی و ایثارگری را بر سینه دارند.

 عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی درخصوص تعامل مجلس با دولت آقای رئیسی درباره جامعه ایثارگری تصریح کرد: به طور قطع و یقین مجلس نگاه بسیار مثبتی در مورد جامعه ایثارگری دارد و فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در مقایسه با ادوار گذشته انصافاً با جدیت بیشتری دغدغه ها و مشکلات ایثارگران را پیگیری می کند و من به این موضوع بسیار خوش بین هستم و امیدوارم در اینده این موضوع به طور ویژه ای پیگیری شود.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم درخصوص کارکرد کمیسیون فرهنگی در زمینه تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی یک سری اولویت های تعیین شده برای خود دارد که به صورت معمول به آنها توجه و پرداخته می شود اما در صورتی که توسط فراکسیون ایثارگران طرحی در این راستا ارائه شود، در اسرع وقت رسیدگی خواهد کرد.

 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اولویت اول کمیسیون فرهنگی، مباحث مورد نظری است که از سوی هیئت رئیسه به آن ارجاع شده است؛ ولی به طور قطع و یقین اگر توسط کمیسیون طرحی در رابطه با ایقارگران ارائه شود، کمیسیون به آن خواهد پرداخت.

 نماینده مردم گرگان و آق قلا در بهارستان متذکر شد: بر اساس آیین نامه داخلی، اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی طرح یا لایحه ای است که به مجلس قول داده است تا آن را ارائه بدهد. اما چون بحث ایثارگری هم در کمیسیون اجتماعی و هم در فراکسیون ایثارگران مورد رسیدگی و پیگیری قرار می گیرد، از این جهت جزء کمیسیون های جانبی محسوب خواهیم شد.

 نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد کمیسیون فرهنگی در زمینه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم تاکید کرد: در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کمیسیون در حوزه گفت وگوهایی که با تک تک وزرای عرصه فرهنگ  داشت، به موضوع تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری توجه ویژه ای کرد و حتی در برنامه صدا و سیما به این موضوع از طرف کمیسیون توجه خاص شده است.

 همچنین در حوزه نشر، اصرار کمیسیون بر این است که حتما به این موضوع توجه شود؛ به ویژه اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود توجه به رمان های فاخر را خواستار شده اند و فرموده اند رمان های فاخری در زمینه دفاع مقدس نوشته شود. بنابراین ما قطع به یقین به همراه سایر دستگاه های فرهنگی، این موضوع را مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار