همراهی مردم ، رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و استقبال از انجام واکسیناسیون به گفته فرماندار کلاله آمار بیماران کرونایی بستری در این شهرستان ۱۳۰ هزار نفره را از ۱۵۰ نفر در پیک پنجم به ۶۴ نفر کاهش داده است.

همراهی مردم آمار بیماران کرونایی کلاله را کاهش داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مردم کلاله مانند دیگر نقاط کشور در چند ماه گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به بهانه خستگی از ادامه این وضعیت و فشارهای روحی ناشی از آن بی تفاوت شدند و حتی به گفته کارشناسان بهداشتی بیش از ۷۰ درصد ساکنان این شهرستان هنگام تردد در خیابان‌ها و معابر از ماسک استفاده نمی‌کردند.

ادامه دار بودن بی‌توجهی نسبت به رعایت اصول بهداشتی باعث قرمز شدن رنگ کرونایی این شهرستان از ۲۰ تیر و ورود آن به پیک پنجم شیوع کرونا شد که چند روز بعد از آن ابراهیم فدایی مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله از تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری بیماران کرونایی در تنها بیمارستان این شهرستان خبر داد.

اطلاع رسانی از افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا به ویژه از نوع دلتا با سطح شیوع گسترده‌تر دوباره نگرانی را به کانون خانواده‌ها بازگرداند اما با این وجود باز هم مجالس عروسی با مهمانان زیاد توسط برخی افراد به ویژه در مناطق روستایی کلاله برگزار می‌شد که در کنار مطلوب نبود رعایت شیوه‌نامه بهداشتی آمار بیماران کرونایی این شهرستان را به ۱۵۲ نفر در پایان مرداد ماه رساند.

بعد گذشت نزدیک به ۲ ماه از پیک پنجم شیوع کرونا، فرماندار کلاله روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از همراهی مردم این شهرستان قدردانی کرد و گفت: امروز آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان رسول اکرم(ص) این شهرستان به ۶۴ نفر رسیده که در مقایسه با ۱۵۲ نفر روزهای پایانی مرداد کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

محمد ابراهیمی تودرواری، مهمترین دلیل روند نزولی آمار بیماران کرونایی در کلاله را افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد و اظهارداشت: هم اکنون ۸۵ درصد مردم این شهرستان هنگام خروج از منزل ماسک می‌زنند و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

وی افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده سامانه ماسک وزارت بهداشت، کلاله از ۱۳ شهریور از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج و وارد شرایط نارنجی شد که در صورت تداوم همراهی مردم به زودی شاهد زرد شدن وضعیت کرونایی این شهرستان خواهیم بود.

وی یادآور شد: از مجموع ۶۴ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان کلاله، ۹۰ درصد بومی هستند و در یک ماه گذشته حدود ۱۰۰ بیمار کرونایی این شهرستان جان خود را از دست دادند.

فرماندار کلاله ادامه داد: همچنین ۱۲۱ بیمار کرونایی برای درمان سرپایی به بیمارستان کلاله مراجعه دارند و آمار پذیرش بیماران کرونایی از روزانه ۴۰ نفر هم اکنون به پنج تا ۱۰ نفر کاهش یافته است. 

تودرواری جامعه هدف بالای ۱۸ سال کلاله برای انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را ۷۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۶ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۵ سال و سایر واجدان شرایط این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی افزود: خیلی از مردم کلاله به دلیل تبلیغات منفی در فضای مجازی از عوارض واکسن کرونا مانند سکته‌های قلبی و مغزی، علاقه کمتری به تزریق این واکسن نشان می‌دادند اما با اطلاع خوب حوزه بهداشت و آگاه سازی مردم، در چند روز اخیر روند استقبال مردم شهرستان روبه افزایش است. 

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است.

طبق آخرین خبر اعلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان، هم اکنون ۷۹۷ بیمار در بیمارستان‌های استان نگهداری می‌شوند.

عبدالرضا فاضل افزود: از مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی گلستان ۱۴۷ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۴۹ نفر از آنان برای تنفس از دستگاه ونتیلاتور کمک می‌گیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار