رخشانی مهر گفت: در استان گلستان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی مصوب شده است.

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مهرالله رخشانی مهر» بعد از ظهر امروز(پنجشنبه 18 شهریور) در آیین افتتاح مدرسه سردار شهید سلیمانی(حیات طیبه) گرگان اظهار کرد:  54 مجتمع با بیش از هشت هزار مترمربع زیربنا در کشور وجود دارد که از سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است.


رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه به ازای ساخت هر یک از این پروژه ها 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان کرد: از این تعداد تاکنون حدود 20 مجتمع در برخی از استان های کشور ساخته شده است.

 

وی با بیان اینکه زمان ساخت مدارس را به کمتر از سه سال کاهش دادیم، بیان کرد: مدارسی که در آق قلا به بهره برداری رسید ساخت آن کمتر از یک سال آغاز شده بود که امروز با حضور سرپرست وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

 

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در استان گلستان 300 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی مصوب کردیم که 118 میلیارد تومان اعتبارات ملی و بیش از 180 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح محرومیت زدایی است که در حال مبادله توافق نامه هستیم.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: از 118 میلیارد تومان اعتبارات مدرسه سازی 10 میلیارد تومان آن هنوز ابلاغ نشده که مربوط به خرید تجهیزات هنرستانی است.

 

وی اضافه کرد: ردیف دیگر از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها است که از این محل 240 میلیارد تومان اعتبار جذب شده که هنوز سهم استان ها ابلاغ نشده و این اعتبار نیز برای تهیه تبلت دانش آموزان مناطق محروم هزینه می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار