مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: تاکنون به اندازه ۱۶ میلیون مترمکعب مجوز شیرین سازی آب در استان تخصیص یافته و این میزان به ۴۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

تخصیص شیرین سازی آب در گلستان به ۴۰ میلیون مترمکعب می‌رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سیدمحسن حسینی با اشاره به دیدار خود با مهندس جانباز، مدیرعامل آبفا کشور در هفته گذشته، اظهار کرد: در طرح جامع پیش‌بینی شده که در استان گلستان نزدیک به ۴۰ میلیون مترمکعب آب با شیرین سازی در افق بلندمدت به دست مردم برسد. تاکنون در حد ۱۶ میلیون مترمکعب مجوز صادر و تخصیص آن انجام‌شده که در این جلسه هم در خصوص افزایش مجوز شیرین سازی شرب و هم نحوه اجرا و سرمایه‌گذاری شیرین سازی در استان بحث و بررسی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در خصوص نحوه اجرای شیرین سازی برای شرب، هم می‌تواند مطالعات با هزینه دولت انجام شود و هم اینکه سرمایه‌گذار کار انتقال، مطالعه و اجرا را انجام دهد و بعد در یک مدت معین و مشخص، آب را به دولت فروخته و هزینه را از دولت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: در این جلسه مهندس جانباز با کلیات موضوع موافق بودند و راهنمایی لازم را ارائه کردند و مقرر شد باقی‌مانده تخصیص شرب برای استان نیز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری شود که در صورت تخصیص ۴۰ میلیون مترمکعب، می‌توان آب شرب ۵۰۰ هزار نفر را تأمین کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آب منطقه‌ای گلستان، حسینی گفت: در بین طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای استان، ۶ طرح در سنوات قبل به آب منطقه‌ای واگذار شده بود اما مقرر شد برای انجام هماهنگی بیشتر و سرعت بیشتر در آبرسانی، این طرح‌ها به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار شود که مهندس جانباز با کلیات موضوع موافقت کرد و مقرر شد طی جلسات مشترک آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب این موضوع بررسی و اجرا شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار