مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: تاکنون ۷۵۰ هزار و ۵۵۱ دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۸۳۸ دوز در مرحله دوم بوده است.

۲۲۵ هزار گلستانی به طور کامل واکسینه شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، علی باقری شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: تاکنون ۷۵۰ هزار و ۵۵۱ دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده که از این تعداد ۵۲۴ هزار و ۷۱۳ دوز در مرحله اول بوده و ۲۲۵ هزار و ۸۳۸ گلستانی هم دوز دوم را دریافت کردند.

طبق گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان ۱۱۴ هزار دوز از واکسن های تزریق شده در استان از نوع کووایران برکت بوده است.

باقری بیان کرد: افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن هستند بعد از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت می‌توانند به مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان هم گفت: روند واکسیناسیون در استان شتاب گرفته و اگر شرایط فراهم باشد می توانیم تا سه ماه آینده کل جامعه هدف را واکسینه کنیم.

مهدی صداقت با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان باید واکسینه شوند، افزود: ظرفیت واکسیناسیون در استان قابل افزایش است و می توانیم سن دریافت واکسن را در صورت تأیید ستاد استانی کرونا کاهش دهیم.

گفتی است طبق آخرین وضعیت اعلام شده کرونایی، شهرستان رامیان در وضعیت زرد قرار داشته و سایر شهرستان ها نارنجی هستند.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: هم اکنون ۶۹۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۱۳۶ بیمار در آی سی یو تحت مراقبت و ۵۳ بیمار هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار