مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان:

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان گفت: هر چقدر هم اگر تجهیزات بروز و کافی برای آموزش مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم اما کلاس حضوری با هیچ سیستم و سامانه‌ای قابل‌جایگزینی نیست.

کلاس حضوری هیچ جایگزینی ندارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری راد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، حدود ۳۸۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان خواهیم داشت که این تعداد ۱۱ هزار نفر بیشتر از سال قبل از آن است.

وی افزود: از اول مهرماه شروع سال تحصیلی جدید را خواهیم داشت اما این موضوع به معنای این نیست که از همان روز اول سال تحصیلی، همه کلاس‌ها را به‌صورت حضوری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرایند آموزشی را از اول مهرماه شروع خواهیم کرد، گفت: اینکه آموزش به‌صورت کاملاً مجازی یا ترکیب مجازی و حضوری و یا در برخی مدارس کوچک به‌صورت حضوری و در برخی مدارس دیگر مجازی باشد، در این هفته مشخص می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان با اشاره به اینکه از اول مهرماه فرایند تدریجی برای حضوری شدن همه کلاس‌ها اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با آماده شدن شاخصه‌های بهداشتی مورد تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا، رفته‌رفته همه مدارس را به‌صورت حضوری داشته باشیم.

گوهری راد با تأکید بر اینکه اولین دغدغه ما سلامت دانش‌آموزان است، گفت: تا زمانی که نسبت به سلامت دانش‌آموزان در مدرسه اطمینان نداشته باشیم، اجازه برگزاری کلاس‌های حضور را نخواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان، گفت: تمامی کسانی که به دانش‌آموز ارتباط دارند اعم از خدمتکار تا مدیر مدرسه، رانندگان سرویس مدارس و حتی کسانی که امسال فارغ‌التحصیل و در مدارس حضور می‌یابند، مشمول واکسیناسیون هستند.   

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان بیان کرد: طی این مدت ۱۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان برای تزریق واکسن به فرهنگیان در نظر گفته شده بود. تاکنون ۸۵ درصد فرهنگیان نوبت اول واکسن را دریافت کردند و برخی‌ها به دلیل مشکلاتی نظیر ابتلا به بیماری کرونا نتوانستند واکسن دریافت کنند. تا زمان باقیمانده افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، نوبت اول را دریافت خواهند کرد.

گوهری راد تصریح کرد: تزریق نوبت دوم واکسن از دو هفته قبل آغاز شده و در هفته جاری تمامی افرادی که دوز اول را دریافت کردند، دوز دوم را نیز تزریق خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: در زمان‌های ابتدایی شیوع کرونا، حدود ۵۳ درصد از دانش‌آموزان در فضای آموزشی شاد فعال بودند و بعد از آن به ۸۲ درصد رسید و یقیناً این عدد امسال بیشتر خواهد شد.

گوهری راد گفت: با همراهی خیرین، آموزش‌وپرورش، مؤسسات و نهادهای مختلف، بانک‌ها، هلال‌احمر، کمیته امداد و...، گوشی و تبلت‌های زیادی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت تا بتوانند از آموزش‌های مجازی بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان تأکید کرد: البته با وجود تمامی این اقدامات امیدواریم شرایط فراهم شود که آموزش‌ها را به‌صورت حضوری داشته باشیم زیرا هر چقدر در بخش آموزش مجازی بروز باشیم و تجهیزات در اختیار داشته باشیم، کلاس حضوری خصوصاً در پایه‌های اول و دوم ابتدایی جایگزینی ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه وضعیت استان از نظر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مطلوب نیست و این موضوع قبل از شیوع کرونا نیز به همین شکل بوده است. مشکلات اقتصادی، موضوعات فرهنگی در برخی از مناطق، مشکلات رفت‌وآمد به شهر یا روستای دیگر از جمله علل ترک تحصیل دانش‌آموزان در استان هستند.

گوهری راد با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم جلوی ترک تحصیل‌ها را بگیریم، گفت: در دوره شش ساله ابتدایی حدود یک هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کرده در استان داشتیم و با اقدامات صورت گرفته بیش از نیمی از آنها به مدرسه بازگشتند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان خاطرنشان کرد: سرانه آموزشی در استان ۴.۷ مترمربع بوده درحالی‌که میانگین کشوری بیش از ۵ و نیم مترمربع است. حدود ۳۰ درصد کلاس‌های درس ما نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی بیان کرد: تا مهرماه، ۱۳ پروژه آموزشی شامل ۱۰۹ کلاس با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

گوهری راد با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ درصد دانش‌آموزان برای دریافت کتاب ثبت‌نام کردند، گفت: کتاب‌های برخی از دانش‌آموزان خصوصاً در مقطع ابتدایی وارد استان شده و به مدارس تحویل داده شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان تصریح کرد: امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دریافت کتاب است و از کسانی که ثبت‌نام نکرده‌اند درخواست داریم نسبت به این امر اقدام کنند زیرا بعد از این زمان تهیه کتاب با مشکل روبه‌رو خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار