قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه بر اساس نظر متخصصان، وایریانت لامبدا عنقریب وارد کشور ما خواهد شد، اظهار کرد: ترکیب لامبدا و دلتا شرایط سختی را برای به وجود خواهیم آورد و در مواجهه با آن باید سطح پوشش واکسیناسیون جامعه هدف را بالا ببریم.

در مواجهه با لامبدا باید پوشش واکسیناسیون را بالا ببریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدجواد کبیر به ایسنا گفت: اگر بتوانیم تا اول مهرماه ۷۰ تا ۸۰ درصد از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت هدف در استان را در نوبت اول و ۴۰ درصد آنها را در نوبت دوم واکسن بزنیم، پیک بعدی را در طول زمان بلندمدت‌تری تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: در صورت رسیدن به این سطح از واکسیناسیون، می‌توانیم برآورد کنیم پیک بعدی ما طول مدت کوتاه‌تر و ارتفاع و شدت کمتری داشته باشد.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: اگر این واکسیناسیون به‌موقع اتفاق نیافتد، در پیک بعدی که پیش شده در آبان ماه رخ دهد، با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

کبیر تأکید کرد: درخواست داریم در شهرستان‌هایی که پوشش واکسیناسیون پایینی دارند، با استفاده از ظرفیت فرمانداران و مدیران و همه کسانی که می‌توانند ایفای نقش کنند، نسبت به بالا بردن پوشش واکسیناسیون جامعه هدف خصوصاً سالمندان اقدام کنند.

وی بیان کرد: هنوز ۲۱ درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال استان واکسن دریافت نکرده‌اند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه با اشاره به اینکه واریانت لامبدا کشو ما را تهدید می‌کند، گفت: اگر لامبدا با دلتا ترکیب شود، بحران‌های سختی را پیش رو خواهیم داشت لذا باید پوشش واکسیناسیون در کشور را بالا ببریم تا آسیب‌پذیری ما در مواجهه با این شرایط به حداقل برسد.

کبیر با اشاره به اهمیت واکسیناسیون، گفت: از مردم درخواست داریم هر واکسنی که موجود است را استفاده کنند و منتظر واکسن نوع خاصی نباشند. نزدن واکسن باعث افزایش خطر ابتلا می‌شود. کسانی که هر دو دوز واکسن را دریافت می‌کنند، مرگ‌ومیر در آنها تا بیش از ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار