استاندار گلستان با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کاهش آمار ابتلا و فوت بیماران کرونایی گفت که در نتیجه انجام و رعایت این موارد، تعداد بیماران بستری کرونایی گلستان در هفته گذشته ۷۵ درصد کمتر شد.

تعداد بیماران بستری کرونایی گلستان ۷۵ درصد کمتر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، هادی حق شناس روز شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار امیدواری کرد که با رعایت بیشتر توصیه ها و گسترش پوشش واکسیناسیون، ابتلا و جان باخته ناشی از کرونا باز هم کاهش یابد.

وی همچنین به زمان بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی کرونا کلاس های درس تمام مقاطع با حداکثر ۱۵ دانش آموز از اول مهر ماه و بقیه کلاس ها از اوایل آبانماه دایر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۴۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و واجد شرایط استان، واکسن کرونا تزریق کردند و این روند با ورود ۱۰۰ هزار دُز جدید واکسن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: گلستان با بهره گیری کامل از ظرفیت همه مراکز درمانی و همچنین خانه های بهداشت، از آمادگی تزریق روزانه ۵۰ هزار دُز واکسن کرونا برخوردار است.

در حال حاضر ۴۶۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های گلستان بستری هستند که ۱۱۱ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال ۴۸ بیمار وخیم است.

به جز گرگان،علی آباد و گالیکش که در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند، وضعیت شیوع کرونا در بقیه شهرهای گلستان زرد است.

گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است که حدود ۱۴ هزار نفر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار