فرماندار شهرستان ترکمن در جلسه کمیته مناسب سازی مبلمان شهری و شورای سالمندان شهرستان بر مناسب سازی محیط و فراهم کردن بستر برای استفاده از امکانات جامعه برای سالمندان و معلولان تاکید کرد.

جلسه کمیته مناسب سازی مبلمان شهری وشورای سالمندان شهرستان ترکمن برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار امروز یکشنبه 28 شهریور در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام و تبریک هفته دفاع مقدس و نیروی انتظامی اظهار کرد: بازگشایی مدارس مسئله پیش روی ماست که امیدواریم شرایط به صورتی باشد که کلاس های درس به طور حضوری برگزار شود.
وی با اشاره به روز پلیس و هفته نیروی انتظامی گفت: نیروهای  نظامی و انتظامی در جهت  برقراری امنیت و نظم در جامعه صادقانه تلاش می کنند که از زحمات این عزیزان کمال تشکر را داریم.
وی در ادامه با اشاره به موضوع سالمندی که خواه یا ناخواه همه با آن مواجه می شویم افزود: بایستی تلاش کنیم سالمندان کمترین نیاز به اطرافیان خود داشته باشند و در جهت تسهیل امور این عزیزان اقدامات لازم توسط همه دستگاه های اجرایی انجام شود چرا که دوره سالمندی و کهولت سن دوره ای است که نیاز به زیرساختهای ویژه در جامعه هست  لذا آماده سازی زیرساخت ها و فراهم کردن امکانات لازم برای این قشر فرهیخته بایستی در دستور کار همه ما قرار بگیرد.
وی افزود: معلولیت و سالمندی دو مسئله مجزا هستند است و برخی افراد بطور مادرزادی درگیر معلولیت هستند و برخی دیگر به دلیل حوادث دچار معلولیت می شوند و بطور کلی آنچه برای این دو قشر مهم است مناسب سازی محیط برای استفاده از امکانات جامعه است طوری که دچار انزوا و معضلات روحی و روانی نشوند و مسئولین شهری در این راستا باید با برنامه ریزی درست اقدامات لازم را انجام دهند.
ایجاد رمپ های ورودی در داروخانه ها، مراکز درمانی، مجتمع های تجاری، ادارات و .. برای سهولت این دو قشر، نصب آسانسور در مجتمع های طبقاتی و واکسیناسیون سالمندان از جمله مهمترین مواترد مطرحه و مورد تاکید فرماندار در این جلسه بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار