دادگستری گلستان در ادامه تلاش‌های خود برای رفع موانع تولید در استان، هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را به بررسی راهکارهای رفع موانع بانکی در مسیر تولید اختصاص داد.

تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان با محور رفع موانع بانکی تولیدکنندگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۲۴ چالش  مهم و اصلی در بخش تولید و سرمایه‌گذاری استان با همکاری فعالان بخش خصوصی، شناسایی شده که  ۲۰ مورد از چالش‌ها مربوط به بانک‌هاست.

حیدر آسیابی افزود: در جلسه امروز مدیران عامل همه بانک‌های دولتی و خصوصی دعوت شدند تا این چالش‌ها طرح و برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

آسیابی ادامه داد: ارائه نشدن نسخه قراردادهای بانکی به مشتریان، بلوکه کردن بخشی از تسهیلات، دریافت وثیقه بانکی بیشتر از ارزش طلب، تملک واحدهای تولیدی برای وصول‌طلب و اجرا نکردن مصوبات ستاد رفع موانع تولید از جمله این چالش‌هاست که در جلسه امروز درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

* برخورد قانونی با با مدیران دستگاه‌ها و بانک‌هایی که از مصوبات قانونی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تمکین نکنند

آسیابی افزود: در جلسه با بانک‌ها به دنبال شکل‌دهی یک رویه واحد  درباره بخش تولید هستیم تا هم وصول مطالبات بانک‌ها تضمین شود و هم مشکلات از سر راه بخش تولید استان برداشته شود.

رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر بر لزوم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری و ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و  گفت: با مدیران دستگاه‌ها و بانک‌هایی که از این مصوبات قانونی تمکین نکنند برخورد قانونی خواهیم کرد و امیدواریم دستگاه‌ها به قانون تمکین کنند.

آسیابی گفت: نشست با بانک‌ها  تا زمان رفع چالش‌های  واحدهای تولیدی ادامه خواهد یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار