رئیس کل دادگستری گلستان :

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان در اقدام ابتکاری خود طرحی را امسال آغاز کرده است که در قالب آن 24 واحد تولیدی تعطیل تملک شده از سوی بانک ها را دوباره به تولید بازگرداند.

طرح گام به گام دادگستری برای احیای واحدهای تملک شده توسط بانک ها

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی در جلسه ای که به همین منظور امروز با حضور مدیران بانکهای استان و صاحبان تعدادی از این واحدهای تولیدی برگزار شد ، اظهار کرد:تملک واحدهای تولیدی باید آخرین مرحله بانک ها برای وصول مطالبات باشد و اگر واحدی هم تملک شد نباید تعطیل شود.

وی با بیان این که که تاکنون هیچ بانکی از تملک واحدهای تولیدی منتفع نشده است و مطالباتش هم وصول نشده است، گفت: هم اکنون از 31 کارخانه تملک شده توسط بانکهای استان ، فقط 7 واحد فعالند و مابقی تعطیل هستند که به ضرر اقتصاد کشور و استان است.

این مقام ارشد قضایی استان گفت : امسال اولویت ما رونق تولید این واحدهاست و در نشست هایی که با بانکها داریم به دنبال چاره جویی و راهکار برای فعال شدن این واحدها هستیم.

حیدر آسیابی افزود:در این جلسه قرار شد ، بانکها واحدهای تملک شده را با شرایط خاص در اختیار مالکان قرار دهند تا تولید از سرگرفته شود و از محل درآمد بدهی بانکها هم پرداخت شود.

وی ادامه داد: اگر مالکی هم مایل به ادامه تولید نباشد باید کارخانه های تعطیل در مزایده عمومی به سرمایه گذاران جدید واگذار شود.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: مصوبات جلسه های ستاد اقتصاد مقاومتی ، قانونی و لازم الاجراست.

حیدر آسیابی در ادامه این جلسه از بررسی و گردآوری مشکلات اساسی گریبانگیر بخش تولید استان هم خبر داد و گفت:24 مشکل احصا شده که 20 مورد آن مربوط به بانکهاست و در جلسه بعدی که با شورای هماهنگی بانکهای دولتی و خصوصی استان برگزار می شود بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی می کنیم تا مسیر رونق اقتصادی استان هموارتر شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان هم در این جلسه گفت: مجموع سرمایه گذاری انجام شده در واحدهای تملک شده از سوی بانکهای استان 23 میلیارد تومان است که با فعال سازی این واحدها دست کم 620 کارگر مشغول به کار می شوند .

گفتنی است، چهار واحد تولید تعطیل از ابتدای امسال در گلستان با پیگیری دادگستری به چرخه تولید بازگشته اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار