امام جمعه بندرترکمن با انتقاد از رسانه های دنیا در قبال پیاده روی اربعین گفت: تمام ترس غربی ها به دلیل آن است که می دانند مردم دنیا اگر امام حسین(ع) را بشناسند عاشق او خواهند شد.

بزرگترین سانسور رسانه ای دنیا در خصوص پیاده روی اربعین است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام محمد صالح منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اربعین چشمه جوشان خون اباعبدالله بوده که در مزرعه دل‌های ما رشد کرده است.

امام جمعه بندرترکمن با بیان این مطلب که قبل از شهادت امام حسین (ع) برای هیچیک از معصومین و حتی شخص پیامبر، مراسم اربعین برگزار نشده است، افزود: علت این امر بزرگی و عظمت واقعه جان‌سوز کربلا و پیامی است که نهضت عاشورا برای روشن نگه‌داشتن اسلام دارد.

وی اربعین را حضور زنده و پرتوان رهروان حضرت زینب (س) دانست و افزود: حضرت زینب (س) اولین کسی است که برای امام حسین (ع) مراسم اربعین برگزار کرد و بعد از او تمام ائمه این کار را انجام دادند.

منصوری تصریح کرد: در زمانی که هیچکس را یارای ایستادن در مقابل سپاه زور و تزویر نبود، اربعین پیام امام حسین (ع) را در جهان آن روز طنین‌انداز کرد و به ما آموخت، برای برقراری عدالت در جامعه، در دشوارترین شرایط زندگی، باید استقامت و ایستادگی کرد.

امام جمعه بندرترکمن افزود: هر زمان که اسلام در دام مزدوران گرفتار شود، باز پیغام پیامبر بزرگ اسلام از حلقوم بریده فرزندش بیرون می‌آید و جهان اسلام را از سیاهی نجات خواهد داد.

وی با انتقاد از سانسور رسانه‌های دنیا در قبال پیاده‌روی اربعین، گفت: با وجود اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین هرساله شکوهمندتر از سال قبل برگزار می‌شود ولی رسانه‌های دنیا بزرگ‌ترین سانسور را در برابر این واقعه عظیم دارند.

منصوری با بیان اینکه غربی‌ها می‌دانند اگر مردم دنیا امام حسین (ع) را بشناسند، عاشق امام خواهند شد، اضافه کرد: ترس از شناخت امام حسین (ع) علت این سانسور است.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: همه‌ساله عاشقان امام حسین (ع) از سراسر جهان در مراسم اربعین شرکت می‌کنند و پیام بزرگ امام را به گوش دنیا خواهند رساند.

وی افزود: میزبانی خالصانه مسلمانان عراق با وجود تنگدستی یکی از درس‌های مهم پیاده‌روی اربعین بوده و هرکس طالب آن است که اخلاص را یاد بگیرد باید در اربعین شرکت کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار