امام زمان (عج) در آغازین لحظات ظهور ، ما بین رکن و مقام می ایستند و پنج ندا می دهند و با امام حسین (ع) خود را معرفی می کنند.

 تاثیر پیاده روی اربعین در ظهور امام زمان (عج)

دوماه عزاداری برای سید و سالار شهیدان و اهل بیت رسول خدا (ص)به پایان رسید ، اما در این میان تفاوت محرم وصفر امسال نسبت به سال های پیش ، بیشتر رخ می نمود.بدون شک شما هم اذعان دارید پیاده روی اربعین امسال با شور وحال متفاوتی نسبت به سال های پیش برگزار گردید.

به گزارش گلستان 24، میلیون ها زائر با پای پیاده و تحمل رنج و سختی های طاقت فرسا به سوی کربلا رفتند .جدای از زیبایی ها و ثواب های مختلف پیاده روی اربعین و اثرات آن در وضعیت اجتماعی و فرهنگی مردم  که درباره آن هرچه بنویسند و بگویند باز کم است ، ابعاد بین اللملی و تاثیرات جهانی آن بسیار قابل تامل است.

به عنوان نمونه این روزها که از یک سو با پیدایش گروه تکفیری داعش و جنایات عجیب و دردناک آنها که دل هر بیننده ای را آزرده می کند و از سوی دیگر ترویج تفکرات تفرقه افکنانه جریان شیرازی ها با چندین شبکه ماهواره ای که به نام های مقدس مزین شده اند و پخش تصاویر قمه زنی (برای مشاهده سند کلمه شیعه را در گوگل سرچ کنید)اسلام هراسی و مخصوصا شیعه هراسی فراوانی برای مردم دنیا ایجاد شده است.تا اینکه به ناگهان پیاده روی اربعین ورق را برگرداند و به همه دنیا ماهیت اصلی اسلام شیعی را شناساند.پدیده ای که نه تنها شیعیان بلکه از برادران اهل تسنن و حتی ادیان دیگر در آن حضور دارند.

تجمع بیست و چند میلیونی مسلمانان برای یک نفر ، آن هم در کشور بحران زده عراق و در چند کیلومتری داعش، پذیرایی شبانه روزی از همه زائران به رایگان و تحمل سختی های فراوان توسط زائران باعث شد تا رسانه های دنیا مجبور شوند دیگر به این حقیقت اقرار کنند تا جایی که روزنامه هافینگتن پست در تحلیلش اینگونه بیان کند : ("حسین کیست؟"، سوالی با این عمق که می‌تواند باعث شود افراد دین خود را تغییر دهند تنها زمانی می‌تواند پاسخ داده شود که شما با پای پیاده به حرم حسین رفته باشید.)

و در ادامه مقاله خود در اعترافی جالب در مورد دلایل ناآگاهی مردم جهان از این مراسم، می نویسد: (اما چرا شما هیچ‌گاه درباره‌ این مراسم چیزی نشنیده‌اید؟ احتمالاً به این قضیه مربوط است که رسانه‌ها عموماً، بیشتر با تصویری منفی، سیاه و افراطی سرو کار دارند تا روایتی مثبت و امیدبخش، بخصوص وقتی با اسلام مواجه می‌شوند.)

ویا در همین راستا روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به معرفی مراسم اربعین حسینی پرداخت و آن را "بزرگترین مراسم مذهبی جهان " توصیف کرد.

اما از همه اینها که بگذریم ، تاثیر این پیاده روی در نجات حقیقی بشریت که همان ظهور امام زمان (عج) است غیرقابل کتمان است.همانگونه که می دانید در روایات اهل تسنن و شیعه آمده است که امام زمان (عج) در آغازین لحظات ظهور ، ما بین رکن و مقام می ایستند و پنج ندا می دهند:

1. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم. آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم،

2. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده،

3. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً. بیدار باشید ای اهل جهان که جدّ من حسین را تشنه کام کشتند،

4. الا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین طَرَحُوهُ عُریاناً. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را روی خاک افکندند،

5. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً. آگاه باشید ای جهانیان که حق جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.

بنابراین امام زمان(عج) با امام حسین (ع) خود را معرفی می کنند و در روایات باز به این نکته اشاره می شود که همه انسان های زنده در آن روز ندای حضرت را می شنوند و او را می شناسند.پس نتیجه می گیریم قبل از ظهور باید همه بشریت از شرق تا غرب عالم امام حسین علیه السلام را بشناسند.

پیاده روی اربعین این سال ها، در حقیقت اولین عمل قابل لمس همه مسلمانان محسوب می شود که در تعجیل ظهور حضرت حجت(عج) بسیار موثر است ،چراکه باید ابتدا همه امام حسین (ع) را بشناسند تا معرفی کردن امام زمان با امام حسین (ع)معنا پیدا کند.

حال باید امید داشت با برگزاری هرچه وسیع تر و باشکوه تر پیاده روی اربعین سال های بعد ، بیش از پیش امام حسین علیه السلام را به جهانیان معرفی کنیم.در پایان به عواملی که می تواند در سال های بعد کمک شایانی به فراگیر شدن این پدیده کمک کند، اشاره می کنیم:

1.ورود و مساعدت شخص رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان به این موضوع با انجام مصاحبه ها و رایزنی های بین المللی و دیپلماتیک و اتخاذ تصمیماتی جهت تسهیل و رسیدگی بیشتر به زائران اربعین حسینی

2. رایزنی برای بازنشر اخبار و شرح ،توصیف و بیان دلایل این پیاده روی به زبان های مختلف در رسانه های دنیا

3.تولید محتوای چندرسانه ای (فیلم ،پوستر ، متن و...)برای عرضه در شبکه های اجتماعی مختلف به زبان های گوناگون

4.همیت بیشتر افرادی که طعم این پیاده روی را چشیده اند برای دعوت دوستان و آشنایان خود برای رفتن به پیاده روی اربعین حسینی.

ارسال نظر

آخرین اخبار