مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: ۲۵ درصد از واحد‌های شهرک‌های صنعتی استان با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان راکد و غیرفعال هستند.

غیر فعال بودن ۲۵ درصد واحد‌های شهرک‌های صنعتی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رضا شاهمرادی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی با ۸۲۲ واحد صنعتی بهره بردار و اشتغال ۳هزار و ۲۰۰ نفر در استان وجود دارد.

او ادامه داد: از این تعداد ۶۱۲ واحد با اشتغال ۹ هزار ۴۱۳ نفر و سرمایه گذاری هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان فعال هستند.

شاهمرادی گفت: ۲۱۰ واحد معادل ۲۵ درصد از این واحد‌ها با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان در استان راکد و غیرفعال هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۰ مورد واگذاری زمین در این شهرک‌ها انجام شده است، افزود: در بین شهرک‌های صنعتی استان شهرک صنعتی اترک بالاترین مساحت و میزان سرمایه‌گذاری را دارد که ۴۷ درصد سرمایه گذاری استان معادل هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به آن مربوط می‌شود.

شاهمرادی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ مورد واحد صنعتی با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه و با اشتغال ۱۳۴ نفر به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه یکی از برنامه‌های امسال خلع ید زمین‌های واگذار شده به افرادی است که زمین را تحویل گرفته اند و اقدامی انجام نداده اند، افزود: تاکنون ۳ هکتار خلع ید در قالب ۷۹ زمین واگذار شده انجام شده است.

شاهمرادی گفت: در مورد بازگشت واحد‌های تولیدی به چرخه تولید از ابتدای سال تاکنون گفت: ۲۴ واحد تولیدی طی این مدت فعال شدند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما برای سال ۱۴۰۰ این بود که ۱۷ واحد صنعتی برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مورد حمایت قرار گرفتند.

او گفت: ایجاد شهرک انرژی برای تولید انرژی خورشیدی از دیگر برنامه‌های ماست و در این رابطه مذاکراتی با منابع طبیعی انجام شده تا نقاطی را پیدا کنیم که برای این موضوع به کار گیریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار