نایب رییس کمیسیون فرهنگی گفت: اربعین باعث می شود که نسل جوان ما پیوند معناداری با عظمت امام حسین (ع) داشته باشد.

پیاده روی اربعین باعث پیوند نسل جوان با عظمت امام حسین (ع) می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به کارکردهای سیاسی اربعین گفت: یکی از پیامدهای واقعه عاشورا ارایه تصویری روشن از اهداف و راهبردهایی است که امام حسین (ع) برای سعادت بشریت پیش رو داشتند، نکوداشت اربعین باز شدن پنجره ای به روی اندیشه بشریت و انسان ها است که یک بار دیگر به چرایی این رخداد بیندیشد، راجع به چگونگی حادثه عاشورا بسیار صحبت می شود اما هرچه جلوتر می رویم ابعاد معرفت شیعه باز می شود.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: این رخداد جهانی که امروز از کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند، اولین ثمره و نتیجه اش ایجاد پرسش های جدید در ذهن بشریت است، اربعین باعث می شود که نسل جوان ما پیوند معناداری با نهضت امام حسین (ع) دشته باشد و فراموش نکند اربعین یکی از نمادها و نشانه های اثربخش مسلمانان به ویژه در فرهنگ شیعی محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: در مراسم اربعین جدای از تشیع صاحبان ادیان الهی اعم از مسیحی و غیره همه شرکت می کنند و این پیوند معنادار پیوند بسیار نکو و شایسته ای است که سبب می شود انس و الفت بین آنهایی که اعتقاد به خدای واحد دارند، نسبت به گذشته تقویت شود.

 

وی با تاکید بر اینکه اربعین باعث تقویت استقامت و پایداری می شود، گفت: در تاریخ می خوانیم که کاروان امام حسین (ع) این مقصد طولانی را با مشقتی طی کردند ما امروز با استفاده از بهترین وسایل و امکانات می خواهیم یک مسیری را پیاده روی کنیم تا چه اندازه اذیت می شویم در این مسیر بیندیشیم که یاران امام حسین (ع) چه سختی ها را تحمل کردند که دین باقی بماند و فکر کنیم که مسئولیت و رسالت ما برای استمرار این پیام چیست.

 

منتظری تاکید کرد: کارکرد دیگر اربعین تقویت بعد معنوی شرکت کنندگان است که عمدتا جوانان بیش از گذشته شرکت می کنند و تربیت در سکوت است. در مسیر کاروان اربعین ایثار را می بینیم و جوانان با این ایثار آشنا می شوند، تقویت محبت و همدلی و مهربانی از دیگر نتایج راهپیمایی اربعین است.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اربعین دانشگاهی است به وسعت تاریخ که پیش روی ما باز شده است و هر کسی به قدر قابلیت اش ره توشه ای برای دنیا و آخرت اش فراهم می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار