رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان از راه‌اندازی نخستین مرکز خیریه دانشگاهیان شرق گلستان با مشارکت جهاد دانشگاهی خبرداد.

افتتاح نخستین مرکز خیریه دانشگاهی در شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن بیارجمندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و به طور کلی تمامی مجموعه‌های دانش‌محور در کنار رسالت‌های علمی و مهارتی رسالت‌های اجتماعی نیز دارند، اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا دانشگاه‌های کشور را از تک‌بعدی بودن و کمرنگ شدن فضای پویای دانشجویی خارج کنیم.

وی با بیان اینکه امروز جنگ شناختی و ادراکی دشمن در دانشگاه‌ها ما را مجاب به بازتعریف مسیرهای گذشته می‌کند، افزود: نباید تصور کنیم امروز می‌توانیم بدون در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی و رسانه‌ای فعالیت‌ها در جامعه دانشگاهی موفق خواهیم بود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی تلاش خواهد کرد محور ابتکارات و حرکت‌های نوین برای حرکت به سمت اسلامی شدن واقعی دانشگاه‌ها باشد، خاطرنشان کرد: همکاری ما با جهاد دانشگاهی در ماه‌های اخیر وارد فازهای جدیدی شده است که افق و دورنمای بسیار خوبی را تصویر کرده است.

بیارجمندی راه‌اندازی نخستین مرکز خیریه دانشگاهی شرق استان گلستان با مشارکت دانشگاه مذاهب اسلامی و جهاد دانشگاهی را یکی از دستاوردهای اقدامات همدلانه این دو نهاد عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به‌زودی با راه‌اندازی این مرکز در مرحله نخست به دانشجویان نیازمند در سطح شرق استان گلستان و سپس به سایر اقشار آسیب‌پذیر کمک کنیم.

وی، توجه به حوزه فرهنگ و توسعه فعالیت‌های داوطلبانه در کنار اقدامات علمی و تربیتی در دانشگاه را لازمه حرکت پرشتاب در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: این مهم نیازمند همدلی و همراهی تمامی دانشگاهیان و فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین از برگزاری برنامه‌های تقریبی مشترک با سایر دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، نهادهای فرهنگی و همچنین جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک خبرداد و تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا در استان گلستان پیوست تقریب را به‌عنوان یکی از الزامات همیشگی به برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناورانه الصاق کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار