فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرگان در زنگ مقاومت و ایثار گفت: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در بین دانش آموزان و نسل جدید انقلاب از وظایف ذاتی نظام تعلیم و تربیت کشور است.

ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت کشور است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان؛ پیش از ظهر امروز سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰فرمانده سپاه شهرستان گرگان در آیین ملی زنگ ایثار و مقاومت استان گلستان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: یکی از زمینه های تحقق امر ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در بین مردم جامعه روایت گری دفاع مقدس است که در این خصوص معلمان رزمنده با تدوین کتب متعدد نقش مهمی را ایفا کرده اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز گفت: دانش‌آموزان در دوران جنگ تحمیلی درس و مدرسه را رها کردند تا از میهن اسلامی دفاع کنند امروز نیز دانش‌آموزان باید به جهاد علمی بپردازند تا انقلاب  اسلامی پیشرفت‌های بیشتری داشته باشد.

ایشان نیز در این مدارس با بیان اینکه جوانان در گام دوم انقلاب وظایف مهم و سنگینی برعهده دارند خاطرنشان کرد: همان طور که جوانان در گام اول انقلاب ایثار و رشادت نشان دادند و اجازه تعدی و دست درازی به کشور و ناموس این ملت را به دشمن ندادند، امروز و در گام دوم انقلاب آینده‌سازان این مملکت وظایف سنگین‌تری برعهده دارند.

وی با اشاره به شهادت دانش آموز فداکار "شهید علی لندی" که نماد ایثار در بین دانش آموزان می باشد گفت: تربیت یافته گان مکتب شهید سلیمانی این گونه مقاومت و ایثار را به نمایش می کشند.

درپایان این مراسم از خانواده معظم شهدا و فرزندان شهید فرهنگی نیز تجلیل به عمل آمد و از تصویر شهید شاخص فرهنگی استان نیز رو نمایی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار