رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سطح تلاوت قرآن در کشور دچار افت شده و این حاکی از آن بوده که عقبه آموزشی ما درست نبوده است.

سطح تلاوت قرآن در کشور دچار افت شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مهدی قره شیخلو صبح چهارشنبه در جمع مدیران موسسات قرآنی دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار کرد: شفاف سازی وظایف قرآنی اوقاف در دستور کار بوده و تلاش بر این است که به سراغ محورهای برویم که در آن تداخل و موازی کاری کمتری وجود دارد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ۴۰ سال اوقاف مسابقات قرانی برگزار می کند و امسال هم چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری و سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن را برنامه ریزی کردیم.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم سطح مسابقات شهرستانی و استان‌ها را ارتقا دهیم ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و در دو سال اخیر توفیقات خوبی حاصل شده است.

قره شیخلو اضافه کرد: مبحث دیگر ساماندهی بخش داوران است که سال‌ها از آن غفلت شده بود و این طرح در سال گذشته اجرا و دومین دوره آن هم از هفته آینده آغاز می‌شود تا استانداردی برای گزینش و عملکرد و اجرای داوران تعریف شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وظیفه ستاد عالی نظارت مسابقات کشوری را بر عهده داریم و کمک می کنیم کیفیت مسابقات با هدف ارتقاء آموزشی در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: کاری که در اوقاف انجام شده آموزش‌های حرفه‌ای بوده و ما بنای آموزش‌های عمومی که در سایر دستگاه‌ها وجود دارد، را نداریم و از سال قبل دوره های تخصصی برگزار کردیم و هفته آینده همه دوره برگزار خواهد شد.

قره شیخلو بیان کرد: سطح تلاوت قرآن در کشور دچار افت شده و در سال قبل چهره های توانمند و جدیدی مشاهده می شد ولی هم اکنون چهره ها تکراری شده و این حاکی از آن است که عقبه آموزشی ما عقبه به درستی نبوده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فعالیت های تبلیغی و ترویجی هم جزو برنامه ها که با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در حال اجرا است و باید آن را هدفمند کرد و طرح کرسی تلاوت و تفسیر قرآن از جمله طرح‌ها در موقع متمرکز است که اجرا می‌شود

 

ارسال نظر

آخرین اخبار