رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن در استان گفت: در این مرحله بیش از 80 نفر از متسابقین با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

آغاز مسابقات استانی قرآن کریم با حضور بیش از 80 نفر در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی در استان گلستان بیش از 80 نفر از متسابقین خواهر و برادر در 23 و 24 شهریورماه جاری رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی برادران 23 شهریور و مسابقات قرآنی خواهران 24 شهریور است، افزود: مسابقات خواهران در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه در مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی 427 شرکت کننده با یکدیگر رقابت کردند، گفت: این مسابقات به میزبانی غرب و شرق استان گلستان برگزار شد.

به گفته کوهساریان، شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ از پنج جزء تا کل قرآن، ترتیل، تحقیق، دعاخوانی، تفسیر عمومی و اذان با یکدیگر رقابت کردند و نفرات برتر شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: از ظرفیت داوران بومی و غیربومی در این مرحله از مسابقات قرآنی استفاده شده است تا شاهد برگزاری مناسب این مرحله باشیم.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان گلستان؛ تمسک به قرآن راه برای عبور از مشکلات مهم خواند و گفت: اگر زندگی با کلام وحی عجین شود آینده روشنی در دنیا و آخرت برای آنها ترسیم می‌شود، زندگی توأم با معنویت دینی و قرآنی سختی‌های زندگی را سهل می‌کند.

کوهساریان با بیان اینکه مانوس شدن با قرآن آرامش را به انسان هدیه می‌دهد، بیان کرد: فهم و تدبر در قرآن باعث رشد و تعالی می‌شود که باید قدرآن را دانست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار