حجت الاسلام کوهساریان گفت: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم در گلستان در دو بخش غرب و شرق گلستان برگزار می شود.

جزئیات برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام ابوالفضل کوهساری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت:  چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و و امور خیریه از 13 اردیبهشت تا 13 خرداد به پایان رسید.

 

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: در استان گلستان 427 نفر از برادران و خواهران در 10 رشته قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ  پنج جز، حفظ 10 جز ، حفظ 20 جز و حفظ کل و رشته تفسیر عمومی قرآن، هم سرایی و همخوانی قرآن  کریم و رشته های اذان و دعا خوانی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کوهساریان گفت: در این دوره از مسابقات 229 نفر از برادران و 198 نفر از خواهران  در دو بخش شرق و غرب استان در مرحله شهرستانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی افزود:  مرحله شهرستان در شرق گنبدکاووس و یحیی بن زید (علیه الاسلام)  در 23 تیر برای برادران و و پنجشنبه 24 تیر برای خواهران برگزار می شود که در این منطقه 135 نفر از برادران و 85 نفر از خواهران با یکدیگر رقابت می پردازند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: مرحله شهرستان غرب استان گلستان نیز در سوم مرداد ویژه برادران و چهارم مرداد ویژه خواهران  برگزار می شود که در این منطقه 94  نفر از برادران و 113 نفر از خواهران با یکدیگر رقابت می پردازند.

 

حجت الاسلام کوهساریان بیان کرد: این دوره از مسابقات هر سال در حال برگزاری است و امیدواریم خدای متعال توفیق ایجاد کند خدمتگزا خوبی برای فعالان  قرآن کریم باشیم.

 

وی افزود: این مسابقات در چهار محله شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی این مسابقات برگزار می شود و این مسابقات یکی از راه های انس با قرآن و مفاهیم قرآن کریم به شمار می رود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: بعد از برگزاری مسابقات شهرستان نفرات برتر در مسابقات شهرستان از شرق و غرب استان به مرحله استانی راه پیدا می کند مرحله استانی در شهریور ماه برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار