چهلمین دوره جشنواره استانی فرهنگی و هنری دانش آموزان (فردا) امروز سه‌شنبه در مراسمی با حضور مسوولان اداره کل آموزش و پرورش گلستان در گنبدکاووس آغاز به‌کار کرد.

چهلمین جشنواره "فردا" در گلستان آغاز به‌کار کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره در محل دبیرستان دخترانه "کمک جعفربای" گنبدکاووس، گفت: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای گام دوم انقلاب تلاش دارد با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، دانش آموزان متعهد به نظام و انقلاب و دین باور که به حقوق خود و دیگران احترام می‌گذارند، تربیت کند.

سیدخلیل حسینی افزود: جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان (فردا) با داشتن بیشترین مخاطب به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور با رویکرد مهارت آموزی و تشویق کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های گروهی شناخته می‌شود. 

وی ادامه داد: گلستان با استقبال خوب دانش آموزان و ارسال بیش از ۷۰ هزار اثر که حدود ۱۳۰ مورد از این آثار به مرحله کشوری راه یافت موفق به کسب رتبه سوم سی و نهمین دوره جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری فردا در سطح ملی شد و این نتیجه خوب حاصل همراهی دانش آموزان استان و همدلی نهادهای فرهنگی، مدیران مدارس و معلمان بود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: از آنجایی که سال گذشته گنبدکاووس موفق به کسب رتبه نخست استانی جشنواره فرهنگی و هنری فردا شده بود امسال افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

وی اظهارداشت: دبیرخانه چهلمین جشنواره استانی فرهنگی و هنری فردا در گنبدکاووس مستقر است و پیش بینی می‌شود تعداد آثار ارسالی به این جشنواره همانند سال گذشته به بیش از ۷۰ هزار اثر برسد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته این جشنواره به صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: در صورت حضور دانش آموزان در مدارس امسال این جشنواره به ۲ صورت حضوری و غیر حضوری در ۲۰ گرایش مختلف هنرهای دستی، تجسمی، فرهنگی، فضای مجازی، ادبی و پژوهشی از مقطع ابتدایی تا دوره متوسطه برگزار می‌شود.

حسینی افزود: همچنین در روزهای آینده اختتامیه جشنواره استانی گام دوم انقلاب و افتتاحیه جشنواره استانی پرسش مهر ریاست جمهور به میزبانی گنبدکاووس برگزار می‌شود.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد که در ۵۱۰ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

مطابق آمار آموزش و پرورش گلستان، ۳۸۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه اعم از دولتی و غیر انتفاعی استان تحصیل می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار