رییس فدراسیون کبدی با اشاره به کسب مدال طلا این رشته در ۲ بخش مردان و زنان در رقابت‌های آسیایی جاکارتا گفت: دفاع از این عنوان برای بازی‌های ۲۰۲۲ هانگژو چین در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در این خصوص انجام شده است.

برای دفاع از عنوان قهرمانی در رقابت‌های هانگژو چین برنامه‌ریزی کردیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ عباس خواجه‌اورسجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهارداشت: بعد از رقابت‌های قهرمانی کشور مردان (گلستان قهرمان شد)، از ۲۱ تا ۲۴ مهر ماه دور پایانی همین رقابت‌ها در بخش زنان به میزبانی استان تهران در شهرستان دماوند با حضور هشت تیم برگزار خواهد شد.

وی افزود:  پس از رقابت‌های برترین ورزشکاران مَرد و زن با نظر کادر و کمیته فنی تیم‌های ملی انتخاب و اردو فرا خوانده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای آمادگی بیشتر و حضور قوی، درخشان و منسجم در رقابت‌های ۲۰۲۲  هانگژو چین چندین مرحله اردوی آماده‌سازی برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون کبدی با اشاره به برگزاری این‌ اردوها از اوایل آبان‌ ماه سال جاری گفت: تلاش داریم براساس عدالت محوری بهترین انتخاب و شایسته‌ترین افراد را برای تیم ملی‌ داشته باشیم.

اورسجی در خصوص استفاده از مربی داخلی بیان داشت: برای این کار در بخش مردان مشکلی نداریم‌ و با توجه به این که در رقابت‌های آسیایی جاکارتا "امیر مازندرانی" به عنوان مربی ایرانی با کادر تمام ایرانی سکان هدایت تیم ملی و کسب عنوان قهرمانی را برعهده داشت، براساس اصل، منطق و فلسفه دست زدن به ترکیب تیم قهرمان، اشتباه است، برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو سکان هدایت تیم‌ملی مردان برعهده "امیر مازندرانی" خواهد بود که بدون شک از کادر تمام ایرانی استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در بخش بانوان با توجه به این که زنان مربی در این رشته رشد خوبی داشتند، اما اعتقاد داریم بازی‌های آسیایی جای ریسک نیست و به همین دلیل همان سرمربی هندی باز هم سکان تیم ملی زنان در هانگژو را در کنار ۲ مربی ایرانی برعهده خواهد داشت.

وی یادآور شد: امید داریم برای رقابت‌های جهانی بعد از مسابقات هانگژو و رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۶ بتوانیم از توان مربیان زن ایرانی در راس تیم ملی بهره ببریم.

رییس فدراسیون کبدی گفت: بعد از مسابقات جاکارتا نگاه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، رسانه‌ها و آحاد مردم به این رشته تغییر کرده و کمک‌های زیادی از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به کبدی شده است.

اورسجی با تاکید بر این که راز موفقیت، رشد، توسعه و پیشرفت هر مجموعه استفاده از نیرو و سرمایه انسانی متخصص و مجرب است، افزود: برهمین اساس و با یک‌ برنامه‌ریزی منسجم و راهبردی، از همه توان مجموعه کبدی در اقصی نقاط کشور در بخش‌هایی همچون استعدادیابی، مسابقات، کمیته فنی و غیره در مجموعه فدراسیون استفاده کردیم.

رییس فدراسیون کبدی به منظور حضور در رقابتهای کبدی قهرمانی کشور در گرگان که روز گذشته پایان یافت به این شهر سفر کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار