حجت الاسلام حسینی گفت: حدود ۳۴۵ مقاله علمی از مراکز علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج کشور به دبیرخانه نخستین همایش بین المللی «نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» ارسال شده است.

۳۴۵ مقاله علمی به همایش بین المللی «نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» ارسال شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدکمال حسینی» ظهر امروز (سه شنبه 20 مهر) در نشست خبری نخستین همایش بین المللی «نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» گفت: رویکرد دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی آموزشی، پژوهشی و تربیتی است.

 

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان و رئیس این همایش افزود: این دانشگاه دارای بیش از 150 رشته و گرایش است و دارای نمایندگی هایی در داخل و خارج است.

 

وی ادامه داد: نمایندگی دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی واحد گرگان بیش از 35 سال سابقه دارد و در این مدت دانشمندان فرهیخته در سطوح مختلف آفارغ التحصیل شده اند.

 

حجت الاسلام حسینی اظهارداشت: در حال حاضر این دانشگاه با 400 دانشجو در سطوح مختلف کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکترا از دانشجویان برادر و خواهر از کشورهای متعدد اسلامکی مسغول خدمت رسانی است.

 

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی، گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی عوامل متعددی نقش دارد که نخستین آن عقلانیت و بعدی همگرایی و وحدت امت اسلامی را می طلبد.

 

رئیس نخستین همایش بین المللی نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی افزود: حدود 345 مقاله علمی از مراکز علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار ارسال این مقالات، بیش از 34 پیش نشست علمی با حضور شخصیت های علمی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه این همایش از امروز (سه شنبه 20 مهر) آغاز شده است، گفت: امروز نشست های تخصصی و پنل های مختلف تاریخ و فرهنگ، هنر و رسانه، قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، زن و خانواده و وقف در حال برگزاری است و داروان متخصص فنی در این نشست های تخصصی برای ارزیابی مقالات ارسالی حضور دارند.

 

وی افزود: فردا (چهارشنبه 21 مهر) روز اصلی همایش با حضور مهمانان کشوری، استانی و داخلی و خارجی فرهیختگان و دانشمندان دانشگاه ها، ائمه جمعه شیعه و سنی شخصیت های علمی، حوزوی و دانشگاه ها از اقصی نقاط ایران اسلامی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود.

 

رئیس نخستین همایش بین المللی نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی با بیان اینکه در این همایش پیام آیت الله علوی گرگانی قرائت می شود، گفت: در این مراسم آیت الله اعرافی، عضو مجمع فقهای شورای نگهبان و خبرگان رهبری و رئیس حوزه های علمیه کشوری و آیت الله محسنی اراکی رئیس اسبق مجمع تقریب مذاهب به صورت آنلاین و آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان دکتر عباسی رئیس جامعه المصطفی العالیمه به صورت حضوری سخنرانی می کنند.

 

وی افزود: در این همایش 3 مقاله قرائت می شود و از افراد شایسته تقدیر تجلیل خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار