مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه وقف و فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: در استان بیشتر موقوفات با نیات مذهبی و تعظیم شعائر اسلامی صورت می‌گیرد که در این راستا اطلس موقوفات تهیه و تنظیم شده است که نیت وافقان در عرصه‌های قرآنی و علمی مورد توجه قرار بگیرد.

تهیه و تنظیم اطلس موقوفات استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه در گلستان در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته وقف، گفت: یکی از دریچه‌های رفع نیازها با کارکردهای مختلف که با هوشمندی و راهبری علما در طول تاریخ اسلامی همراه بوده عرصه وقف است.

وی با بیان اینکه وقف مصداق باقیات و صالحات در قرآن است و مردم گلستان در این امر پیشرو  بوده‌اند، افزود: موقوفات بسیاری با کاربردهای مختلف در راستای کارکردهای اجتماعی فرهنگی و مذهبی وجود دارد که توسط آن بخشی از نیازهای استان مرتفع شده است و گلستان از جهت ثبت موقوفات در سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه در رتبه ۵ کشور قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه روحیه وقف و ایثارگری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گرفته است، افزود: روحیه ایثارگری در همه اقوام در طول سده‌های مختلف به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تبلور پیدا کرد و قریب ۷۸ درصد موقوفات پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نیات مختلف ثبت و ضبط شده است.

 وی با بیان اینکه وقف و فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: با توجه به جنگ اقتصادی و مبارزه با ویروس کرونا باید وقف‌هایی که نیاز امروز جامعه است در جهت کمک رسانی به جوانان برای کارآفرینی‌، امور دانش بنیان و اشتغال و ازدواج جوانان مورد توجه خیرین قرار بگیرد.

سلیمانیان با بیان اینکه تاکنون ۸۵۰ نوع وقف با نیات مختلف از سامانه جامع اوقاف استخراج شده است، افزود: در استان بیشتر موقوفات با نیات مذهبی و تعظیم شعائر اسلامی صورت می‌گیرد که در این راستا اطلس موقوفات تهیه و تنظیم شده است که نیت وافقان در عرصه‌های قرآنی و علمی مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه گرچه موقوفات خوبی در گلستان به ثبت رسیده اما متأسفانه در بخش موقوفات قرآنی ضعیف هستیم که این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، اظهارکرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب اسلامی به یاری مسئولان  و خیرین  بتوانیم از وقف در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی استفاده کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار