رئیس اداره محیط زیست بندرترکمن از تحویل ۲ قطعه پرنده مصدوم از گونه‌های دلیجه و کاکایی به محیط‌بانان این اداره خبر داد و گفت: پرندگان پس از بیومتری تحت درمان و تیمار قرار می‌گیرند.

تحویل ۲ قطعه دلیجه و کاکایی مصدوم به محیط زیست گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی بیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دلیجه مصدوم را یکی از مامورین نظامی منطقه و پرنده کاکایی را نجات‌گران پایگاه هلال احمر بندرترکمن به ماموران محیط زیست تحویل دادند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده پرندگان آسیب دیده، موضوع را از طریق تلفن ۱۵۴۰ به این اداره اطلاع دهند.

کاکایی خزری در سواحل، اطرف تالاب ها، دریاچه ها و در ایران در تمام طول ساحل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، خوزستان، هامون و دریاچه ارومیه و اغلب نواحی تالابی دیده می شود.

دلیجه که در زمره پرندگان حمایت شده شکاری به شمار می‌روند، بیشتر در مناطق باز، حاشیه تالاب‌ها، ارتفاعات و صخره‌های بلند به زندگی می‌کند.

علی بیانی افزود: زیستگاه های منطقه در معرض تهدیدات گوناگونی همچون شکار غیرمجاز، فعالیت غیرقانونی در اراضی ساحلی و تخریب و تصرف منابع ملی قرار دارد که به دلیل محدودیت نیروی انسانی، امکانات و بودجه، برخی از این مسایل پنهان می ماند که همراهی مردم نقش بسزایی در حفظ حیات وحش به عنوان یک میراث ملی خواهد داشت.

حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان ترکمن به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر به‌فرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل تیر تا آذرماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت‌شده است.

گلستان از معدود تنفس‌گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

به گفته مسوولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف بویژه زمستان در زیستگاه های گلستان حضور داشته و زاد و ولد می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار