حجت الاسلام کشیری گفت: مسلمین دنیا با اشتراک خدا، پیامبر، قبله، کتاب آسمانی و دین واحد باید در کنار هم، تمامی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

مسلمین دنیا با دین واحد تمامی توطئه های دشمن را خنثی کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «رضاکشیری» با تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بهترین سخنی را که در هفته وحدت با امت اسلامی می شود بیان کرد قرآن کریم است که کلام نورانی پروردگار عالم است.

 

امام جمعه مینودشت با ذکر آیه 13 سوره مبارکه «حجرات»، افزود: اولین آیه در سوره مبارکه حجرات آیه 13 است که ملاک انسان ها را فضیلت و برتری خداوند بیان می کند. «یا أَیُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَر وَ أُنْثى وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ» اى مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید (اینها ملاک امتیاز نیست) گرامى ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است.

 

وی با بیان اینکه گروهی ارزش خود را در انتصاب به قبیله ای معروف می دانند و دائما قبیله خود را به رخ می کشند و گروهی مسله ثروت، کاخ و مال داشتن را ارزش می دانند، ادامه داد: ولی مکتب حیات بخش اسلام ملاک و فضیلت را در داشتن تقوا می دانند، نژاد و سرزمین مهم نیست آنچه در پیشگاه خدا ارزش دارد تقوا در وجود انسان است.

 

حجت الاسلام کشیری با ذکر آیه 10 سوره مبارکه «حجرات» «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» همانا مؤمنان با یکدیگر برادرند، پس میان برادران خود، (در صورت اختلاف و نزاع) صلح و آشتى برقرار کنید و از خدا پروا کنید تا مورد رحمت قرار گیرید، اظهارداشت: وظیفه مومنین در هنگام اختلاف اصلاح است نه اینکه دشمنان کینه توز اسلام با مسلح کردن مسلمین آنها را به جان یکدیگر بیاندازد و اسلحه بفروشند.

 

وی با اشاره به آیه 103 سوره «آل عمران» «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ کُنْتُمْ عَلى‌ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْها کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ‌« وهمگى به ریسمان خدا چنگ زنید وپراکنده نشوید ونعمت خدا را بر خود یاد کنید، آنگاه که دشمنان یکدیگر بودید، پس خداوند میان دلهایتان الفت انداخت ودر سایه نعمت او برادران یکدیگر شدید، و بر لب پرتگاهى از آتش بودید، پس شما را از آن نجات داد. این گونه خداوند آیات خود را براى شما بیان مى‌کند، شاید هدایت شوید»، گفت: مسلمانان وظیفه دارند در کنار هم باشند. با هم صمیمی و برادر باشند.

 

امام جمعه مینودشت تاکید کرد: مسلمین دنیا با اشتراک خدای واحد، پیامبر واحد، قبله واحد، کتاب آسمانی واحد و دین واحد باید در کنار هم، تمامی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه جنگ ها در کشورهای اسلامی و برادر کشی از نقشه های شوم و سرویس های اطلاعاتی دشمنان اسلام است.

 

حجت الاسلام کشیری اظهارامیدواری کرد: در زیر سایه قرآن کریم و پیامبر(ص) و آل او بتوانیم همه در کنار هم با صفا و صممیت زندگی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار