حجت الاسلام قاسمی گفت: وحدت نتیجه بخش ترین و کم هزینه ترین راهبرد دفاعی جهان اسلام مقابل دشمن است.

وحدت نتیجه بخش ترین و کم هزینه ترین راهبرد دفاعی مقابل دشمن است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «نجفعلی قاسمی» با تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: وحدت شعار همه با هم بودن، حول یک محور چرخیدن و از مهمترین و کارسازترین سلاحی که باطل و سحر حربه قدیمی و امروزی اسلام تفرقه بیانداز و حکومت کن است.

 

امام جمعه کلاله افزود: وحدت یک تاکتیک و ابزار مصلحتی برای پیشبرد اهداف نیست بلکه یک اصل در مکتب سیاسی اسلام برای عزت مسلمانان و عامل حیات جامعه و امت است.

 

وی با بیان اینکه وحدت برای جلوگیری از ضربه خوردن اسلام و قرآن و به غارت رفتن منابع مسلمین است، اظهارداشت: وحدت عامل و رمز پیروزی است، عامل پیشرفت کشورها و مسلمین و نابودی دشمن است. آن هم زمانی که دشمن از همه طرف برای اختلاف امت اسلامی هجوم آورده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه امروز تمام گرفتاری های کشورهای اسلامی بخاطر اختلاف است، گفت: یک جمعیت 5 میلیونی صهیونیستی و اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی این همه قربانی و ویرانی به بار آورده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن با وحدت کینه ای سخت عمیق و دشمنی ذاتی و پایان ناپذیبر دارد.

 

امام جمعه کلاله با بیان اینکه وحدت نتیجه بخش ترین و کم هزینه ترین راهبرد دفاعی جهان اسلام مقابل دشمن است، افزود: وحدت مثل هجرت، مجاهدت، خدمت شهادت یک اصل بزرگ اجتماعی و یک وظیفه و تکلیف دینی و انسانی برای ساختن یک جامعه پیشرو و مترقی و پرنشاط یک سلاح همیشه کارآمد برای یک سلاح کارآمد است.

 

وی ادامه داد: برای تحقق وحدت باید موانع وحدت را شناسایی و برطرف کرد و باید عوامل ایجاد کننده و تقویت وحدت را شناسایی و به آن عمل کرد.

 

حجت الاسلام قاسمی، توصیه به دین مداری و تقوای الهی، نشست های علمی بین علما، برقراری ارتباط بین مراکز علمی کشورهای اسلامی، ترویج فرهنگ حرمت داری در نوشته ها و گفتارها و انعقاد پیمان های دفاعی و اقتضادی مشترک بین کشورهای اسلامی را از عوامل ایجاد کننده برای تحقق اتحاد امت اسلامی اعلام کرد.

 

وی اظهارامیدواری کرد: امت مسلمان جهان برای تحقق اتحاد امت اسلامی امت به وحدت برسند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار