رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: برنامه و سند تعالی دانشگاه در افق ۱۴۰۵ به همت اساتید، کارشناسان و دانشجویان تدوین شده تا مبنای حرکت رو به رشد دانشگاه باشد.

سند تعالی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان در افق ۱۴۰۵ تدوین شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، علی نجفی نژاد ظهر سه شنبه در آیین نکوداشت آغاز شصت و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهارکرد: در آستانه ۶۵ سالگی دانشگاه هستیم و این مرکز آموزشی با هدف تربیتی نیروی انسانی ماهر برای حفظ عرصه های طبیعی کشور تاسیس شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه پیشرفت و توسعه و پویایی در این مرکز وجود دارد، افزود: در مقطعی از اساتید خارجی استفاده می شد ولی امروز به برکت انقلاب نه تنها نیازی به اساتید خارجی نداریم بلکه بسیاری از دانش آموختگان ما در بهترین دانشگاه های دنیا فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مکان یابی دانشگاه با توجه به تنوع زیستی و دسترسی به انواع اکوسیستم ها انجام شد، گفت: این منطقه فارغ از مسائل سیاسی و قومیتی و برای سهولت دسترسی به منابع طبیعی انتخاب شد.

نجفی نژاد بیان کرد: کتاب تاریخچه دانشگاه شامل اسناد و مدارک و مستندات توسط آقای رجایی تاریخ نگار گلستانی جمع آوری و چاپ شده که بزودی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: همچنین موزه تاریخی دانشگاه امروز رونمایی شده که در آن امکانات، اسناد و مستندات دانشگاه نگهداری می شود.

وی ادامه داد: برنامه و سند تعالی دانشگاه (آینده نگاشت) در افق ۱۴۰۵ به همت اساتید، کارشناسان و دانشجویان تدوین شده تا مبنای حرکت رو به رشد دانشگاه باشد.

نجفی نژاد بیان کرد: در مقطعی دانشگاه ها صرفاً به مسئله آموزش توجه می کردند اما امروز دانشگاه های دنیا مسئول و پاسخگو در برابر جامعه هم هستند و این تغییر نگاه در دانشگاه ما هم اتفاق افتاده و با توجه به ارتباط صنعت و جامعه این اصل به عنوان یکی از موضوعات در دستور کار قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار