معاون پارک علم و فناوری گلستان از برگزاری رویداد بزرگ استارت‌آپی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از ۲۷ تا ۲۹ آذر در گرگان خبر داد.

برگزاری رویداد بزرگ استارت‌آپی شمال کشور در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عماد آیدانی با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش به اساتید، دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، نخبگان، فناوران، نوآوران و تمامی فعالان این عرصه، بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های پیش روی ما برای گرامیداشت این هفته، برگزاری رویداد بزرگ استارت‌آپ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است.

معاون پارک علم و فناوری گلستان، فعالیت ۴۵درصد صنایع کوچک استان در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و عملکرد بسیار خوب دانشگاه‌های استان در زمینه حوزه صنایع تبدیلی، صنایع غذایی و حوزه کشاورزی را مهم‌ترین انگیزه برای برگزاری این رویداد عنوان کرد و گفت: این ظرفیت عظیم در استان وجود دارد که بتوانیم با برگزاری این رویداد از ایده‌های خلاقانه و فناورانه اساتید، دانشجویان، محققان و نخبگان مهارتی بهره‌مند شده و بخشی از مشکلات صنعت استان در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی را مورد بررسی قرار دهیم.

آیدانی افزود: برنامه ویژه‌ای برای حضور صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران در این رویداد داریم که ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ارتباط بین فناوری و حوزه‌های صنعتی را بیش از پیش تقویت نماییم؛ قطعا در این رویداد با ایده‌های جدیدی که در حوزه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی وجود دارد، نوآوری و فناوری‌های جدید به صنایع معرفی خواهد شد.

معاون پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: دانشجویان و تمامی علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند ایده‌های خود را مطرح نموده و در تیم‌های مختلف عضو شوند و کار تیمی را در این رویداد تمرین کنند؛ همچنین با عضویت در این تیم‌ها می‌توانند تیم‌سازی و چگونگی ارائه طرح‌ها به سرمایه‌گذاران و بحث مدل کسب‌وکار را یاد بگیرند و گامی بزرگ بسوی کارآفرینی برداشته و کارآفرینی را در معنای عملی تجربه کنند.

وی در ادامه به حضور صنایع بزرگ کشور و استان، اساتید، دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌تحقیقاتی و نخبگان مهارتی و تمامی علاقه‌مندان به حوزه کسب‌‎وکار و کارآفرینی در این رویداد اشاره کرد و گفت: در خلال برگزاری این رویداد، منتورهای مجرب و قوی‌ای حضور خواهند یافت و تیم‌ها و افراد می‌توانند با بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ، تجربیات بسیار خوبی را در باب بررسی روند شکل‌گیری یک کسب‌وکار و احتمالا ایجاد کسب‌وکار بوسیله ایده‌هایی که ارائه می‌شود، بدست آورند.

آیدانی تمامی شرکت‌کنندگان در این رویداد را برندگان واقعی این رویداد اعلام کرد و افزود: هر کسی که در این رویداد حضور پیدا می‌کند، قطعا برنده است؛ چراکه به لحاظ کسب‌وکار و تجربه و بحث‌های علمی، فنی، مالی و بازار اطلاعات بسیار زیادی را بدست می‌آورد و به دانش بسیار مناسبی برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار مجهز می‌شود.

وی همچنین به جوایز و حمایت‌های پیش‌بینی شده توسط پارک علم و فناوری گلستان، شرکت شهرک ‌های صنعتی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان و دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان برای ایده‌های برتر در این رویداد اشاره کرد و گفت: برای تیم نخست مبلغ ۵۰ میلیون ریال، تیم دوم مبلغ ۳۰ میلیون ریال و تیم سوم ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی درنظر گرفته شده است. ضمنا شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز به ایده‌های برتر تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال کمک ‌های مالی بلاعوض برای راه‌اندازی کسب‌وکار، حضور در نمایشگاه‌ها و ... انجام می‌دهد.

معاون پارک علم و فناوری گلستان تصریح کرد: همچنین ایده‌های برتر در این رویداد می‌توانند در مرکز رشد پارک جذب گردند و از حمایت‌های مادی و معنوی بسیار زیادی که پارک می‌تواند برای تیم‌های برنده داشته باشد، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تیم‌های تشکیل شده در این رویداد هم می‌توانند با شرایط مناسبی که بدست می‌آورند، از خدمات پارک و مرکز رشد بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، رویداد استارت‌آپ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از (۲۷ تا ۲۹ آذر) امسال در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و شرکت در این رویداد بزرگ حداکثر تا تاریخ ۲۴ آذرماه با مراجعه به وبسایت WWW.APIEVENT.IR نام‌نویسی کنند.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار