نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: احداث تله‌کابین گرگان در کنار توجه به دیگر جاذبه‌های منطقه، موجب افزایش ماندگاریِ گردشگران خواهد شد.

تله‌کابین گرگان، ماندگاریِ گردشگران در گلستان را افزایش می‌دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های رونق گردشگری در استان گفت: یکی از راه‌های توسعه گلستان، توجه به صنعت گردشگری است که راه رسیدن به اهداف ناشی از آن مانند ایجاد مشاغل پایدار و بهبود درآمد ساکنان استان، در گرو تکمیل زیرساخت‌های موجود است.

او ادامه داد: یکی از نیاز‌های اساسی مردم گلستان برای تفریح و گذراندن سالم اوقات فراغت، احداث تله کابین به عنوان یک آرزوی دیرینه است که با احداث این گونه زیرساخت ها، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس نظر کارشناسان گردشگری، در کنار جاذبه‌های طبیعی و مذهبی باید جاذبه‌های جدید با برخورداری از توجیه اقتصادی ایجاد کرد که یکی از آن جاذبه‌ها تله‌کابین است.

منتظری ادامه داد: در مسیر اجرای تله کابین گرگان بی شک دغدغه علاقمندان محیط زیست مورد توجه جدی قرار می‌گیرد و در اجرای آن همه ملاحظات منابع طبیعی و محیط زیست استان رعایت خواهد شد.

او ادامه داد: در جلسه روز گذشته با معاون پارلمانی رییس جمهوری، پروژه تله کابین گرگان تشریح و پیامد‌ها و نتایجی که اجرای این طرح می‌تواند در توسعه اقتصادی و تحولات آینده استان داشته باشد مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی گرگان هم با بیان این که توسعه گردشگری یکی از موثرترین راهکار‌های توسعه پایدار استان است گفت: المان‌سازی در حوزه گردشگری، بازنگری طرح‌های پیش‌بینی شده، توسعه سرانه مجموعه‌های پذیرایی و اقامتی در سایت تله کابین و اجرای طرح های تعریف شده در طرح توسعه النگدره از جمله اقداماتی است که می‌توان در حوزه گردشگری انجام داد.

علی‌اکبر بصیرنیا تاکید کرد: ایجاد ساختار سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در شهرداری یک ضرورت است که بررسی چگونگی مشارکت، شناخت پروژه‌های قابل مشارکت با سرمایه‌گذاران و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با مشارکت سرمایه‌گذاران از جمله موضوعاتی است که از این طریق انجام خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر گرگان هم با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ مجوز طرح تله کابین گرگان اخذ شده گفت: در آخرین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی ضرورت اخذ یک مجوز جدید علاوه بر مجوز‌های قبلی مطرح شد.

صفرعلی پائین‌محلی افزود: با توجه به اینکه محل اجرای پروژه تله‌کابین گرگان از پنج هکتار بیشتر است طبق قانون باید طرح‌جامع زیست محیطی آن اخذ شود در حالی که تاکنون به این مورد اشاره نشده بود.

او با یادآوری این که این طرح ۲ بار در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده گفت که رفع مشکلات و موانع موجود برای اجرای این طرح به جد پیگیری خواهد شد.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار