نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقق مطالبه عمومی در انتصاب استاندار بومی توسط هیات دولت گفت: هم‌گرایی نخبگان و بهره‌مندی از ظرفیت های بالقوه گلستان، اثربخشی استاندار بومی در مسیر توسعه و محرومیت‌زدایی را بیشتر می‌کند.

همگرایی نخبگان، اثربخشی استاندار گلستان را در مسیر توسعه بیشتر می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: استاندار جدید گلستان از توان نخبگان و مدیران توانمند استان مطلع است و می تواند با ایجاد یک همگرایی دوسویه زمینه محرومیت زدایی و شتاب بخشی در رونق اقتصادی استان را فراهم سازد.

وی افزود :‌ باید با تکیه بر ظرفیت های متعدد استان، بهره گیری از اعتبارات دولتی و جلب مشارکت بخش خصوصی، اجرای چند پروژه بزرگ و زیربنایی را در استان آغاز کرد و در زمان کوتاه به سرانجام رساند.

وی تاکید کرد: اصلی ترین محور مورد نیاز توسعه گلستان اشتغال آفرینی با تکیه بر ظرفیت های این خطه شمال کشور است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس با تقدیر از انتصاب استاندار بومی از سوی هیات دولت برای این استان گفت: در گذشته برخی استانداران غیر بومی مدیران میانی و متوسط استان را هم از نیروهای غیربومی انتخاب می کردند و این امر سبب شد تا پشتوانه سازی در امر مدیریت گلستان محقق نشود.

وی افزود :‌در برخی موارد حتی جذب کارکنان ساده در دستگاه های دولتی و غیردولتی هم با محوریت نیروی های غیر بومی انجام می شد که ثمره این رویکرد غلط همچنان در دستگاه های اجرایی استان مشهود است.

وی ادامه داد: استاندار بومی با شناخت فرصت ها و ظرفیت های گلستان، زمینه توسعه بیشتر استان را فراهم می آورد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت : دکتر علی محمد زنگانه استاندار جدید گلستان که یکی از نیروهای ولایی و انقلابی است با همراهی همه جریانات سیاسی و قومیتی می توانند روزهای روشن تری را برای استان رقم بزند.

سنگدوینی بیان کرد: گلستان در بخش اشتغال صنعتی در رتبه های بسیار پایین کشور قرار دارد و در اشتغال بخش کشاورزی و زراعت هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد که توجه ویژه استاندار به صنایع تبدیلی، ظرفیت های ساحلی و معادن می تواند پیشران رونق اقتصادی گلستان باشد.

 نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقه آزاد اینچه برون و همسایگی با کشور ترکمنستان بستر مساعدی برای بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی برون مرزی گلستان است که با همراهی مجمع نمایندگان استان و تلاش های دولت سیزدهم تاثیری شگرف بر اقتصاد استان می گذارد.

استاندار گلستان هم پس از انتصاب به این مسیولیت در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت : ارزش افزوده و بهره وری پایین، یکی از ضعف‌های بنیادین استان است که دلیل آن فقدان حاکمیت شرکتی در بخش‌های سه گانه کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات است.

علی محمد زنگانه گفت: راه حل برطرف شدن این مشکل توسعه صنایع مکمل بخش کشاورزی، دامپروری، شیلات، معادن است.

وی بیان کرد: اکوتوریسم، سواحل خزر، جزیره آشوراده، بنای تاریخی و هزاران هکتار جنگل هیرکانی، بخشی از ظرفیت‌های گردشگری گلستان که با برنامه ریزی برای استفاده از این فرصت‌ها می توانیم این صنعت را رونق داده و بهبود معیشت را برای ساکنان استان رقم بزنیم.

هیات دولت در جلسه دیروز چهارشنبه علی‌محمد زنگانه را به عنوان دهمین استاندار گلستان انتخاب کرد.

زنگانه متولد ۱۳۵۰ در شهرستان علی‌آباد کتول و دارای مدرک دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد دوره عالی مدیریت بهداشت عمومی (mph) از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتری PHD مدیریت از دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی تهران است.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه (از سال ۱۳۹۱ تاکنون)، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۳۹۸) عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کارگروه مشارکت های بین بخشی و پویش های مردمی ستاد (۱۳۹۸)، قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی این سازمان (۱۳۸۹) و دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قوه قضائیه (از سال ۱۳۹۵ تاکنون) از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی زنگانه است.

مرحوم سیدابراهیم درازگیسو، علی‌اصغر احمدی، محمدهاشم مهیمنی در دولت‌های هفتم و هشتم، علی‌محمد شاعری، یحیی محمودزاده و جواد قناعت در دولت‌های نهم و دهم، حسن صادقلو، سیدمناف هاشمی و هادی حق‌شناس در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، استانداران پیشین گلستان بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار