حجت الاسلام قنبری با بیان اینکه باید زمینه های وحدت جهان اسلام را تقویت کرد، گفت: اگر امت اسلام دقت کند و با توجه بیشتر ببیند که از تفرقه چکسی سود می برد، برای اینکه به وحدت جهان اسلام لطمه بزنند قطعا وحدت بین آنها منسجم تر خواهد شد.

 باید زمینه های وحدت جهان اسلام را تقویت کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام«علی قنبری» با تبریک هفته وحدت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هفته وحدت یک هفته پر محتوا است و ملت متحد در برابر همه دشمنی ها شکست ناپذیر خواهد بود. 

 

امام جمعه فاضل آباد افزود: اساس این وحدت راخداوند متعال بنا نهاده است و بارها مسلمانان را به عنوان امت مخاطب ساخته است و در خطاب خودش آنها را امت می خواند.

 

وی ادامه داد: بزرگترین مایه وحدت وجود نازنین نبی مکرم اسلام (ص) است که با ایجاد وحدت می توان بینی مستکبر تفرقه انداز را به خاک مالید.

 

حجت الاسلام قنبری اظهارداشت: اصول مشترکی که باعث می شود ما وحدت را در سایه آن اصول رقم بزنیم خدا، پیامبر، قبله، مناسک و انتظار منجی واحد است که می تواند اصول مشترک حاکم برای وحدت جهان اسلام باشد.

 

وی با بیان اینکه باید زمینه های وحدت جهان اسلام را تقویت کرد، گفت: اگر امت اسلام دقت کند و با توجه بیشتر ببیند که از تفرقه چکسی سود می برد، چکسانی طرح ریزی می کنند برای اینکه به وحدت جهان اسلام لطمه بزنند قطعا وحدت بین آنها منسجم تر خواهد شد.

 

حجت الاسلام قنبری افزود: زمینه های وحدت جهان اسلام احادیث مشترک، اصول مشترک، دشمن مشترک، زبان دینی مشترک است که می تواند موجب وحدت جهان اسلام شود.

 

وی اضافه کرد: برای اینکه ایجاد اتحاد اسلامی اتفاق بیفتد راهکارهای متعددی وجود دارد که یکی از آنها، راهکارهای مذهبی و فرهنگی است تا زمینه های شبهه و اختلاف برطرف شود و این می طلبد که دانشگاه های مذاهب اسلامی گسترش یابد و افراد نخبه  از مذاهب مختلف پرورش یابد.

 

امام جمعه فاضل آباد گفت: ورود به میدان توسط نخبگان و علما، انتشار فتواها و نظریه های که باعث تقریب بین مذاهب می شود و گفتگوی آزاد باعث وحدت بین امت اسلام می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار