شهمرادی گفت: در شرایط کنونی به دلیل تعدد سرقت های تجهیزات تلفن مقداری روند ترمیم مسیرهای سرقتی و رفع مشکلات با کندی پیش می رود.

سرقت های متعدد تجهیزات مخابرات داد مردم گلستان را در آورد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ عدم آنتن دهی در برخی از نقاط و طولانی شدن برخی از رسیدگی های شرکت مخابرات باعث گلایه هایی در سطح استان از سوی شهروندان شده است.

مردم انتظار دارند که شرکت مخابرات استان گلستان به موقع وارد عمل شود و نسبت به خرابی ها و قعطی تلفن عمل کند ولی گاهی عنوان می شود که رسیدگی به درخواست ها مدت زمان زیادی را صرف می کند و این مسئله باعث گلایه بسیاری از شهروندان شده است.

همچنین در برخی از نقاط شهری مردم از عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه گلایه دارند و این مسئله باعث شده که کسب و کارهای آنها با اختلالاتی رو به رو شود.

برخی از این مشکلات براساس گزارشات مردمی و مسئولان مخابرات به دلیل سرقت های تجهیزات مخابرات است که روند رسیدگی به قطعی و خرابی تلفن همراه را طولانی کرده است.

اما مردم می گویند که نصب یک جعبه تقسیم زمان زیادی را صرف نمی کند ولی به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان مسئله اصلی در تامین این جعبه های تقسیم است.

غلامعلی شهرادی بیان می کند بازدید های موردی برای بررسی پایداری شبکه تلفن در سطح استان داریم و اگر مردم نیز به ما گزارش دهند قطعا تلاش می کنیم به موقع وارد عمل شویم.

وی افزود: مردم می توانند خرابی اینترنت را به ۲۰۲۰ و تلفن ثابت را ۲۰۱۷ اعلام کنند تا مشکل آنها برطرف شود ولی در شرایط کنونی به دلیل تعدد سرقت های متعددی مقداری روند ترمیم مسیرهای سرقتی و رفع مشکلات با کندی پیش می رود و تمام تلاش ما این است که این مسیررا سرعت دهیم.


این مقام مسئول بیان کرد: از ابتدای سال ۳۵۰ مورد جعبه تقسیم تلفن همراه مورد سرقت قرار گرفته است و چاره ای جز ترمیم این خطوط تلفن نداریم.


شهمرادی تاکید کرد: مخابرات با بضاعتی که دارد پایداری آموزش فضای مجازی، سامانه شاد، کسب و کارهایی اینترنتی با تلاش همکاران رقم زده است و این در حالی است که در سطح استان یک میلیون و ۵۰۰ مشترک همراه اول و ۶۰۰ هزار مشترک ثابت داریم و  ۱۲۰ هزار مشترک نیز اینترنت پرسرعت خانگی استفاده می کنند که به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی می شوند و نتیجه این تلاش ها این شده که مصرف اینترنت گلستان نسبت به سطح کشور جایگاه بالاتری برخوردار است.


وی ابراز داشت: مخابرات در سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده و ریالی از درآمدهای دولتی بهره مند نیست و در مدت ۱۲ سال که گذشته ریالی به تعرفه های خط تلفن ثابت افزوده نشده است و به ازای هر خط ثابت درآمد ما ۵ هزار تومان است و به ازای هر خط ثابت ۲۰ هزار تومان هزینه می کنیم.


این مقام مسئول تاکید کرد: درآمدها با هزینه های ما هم خوانی ندارد و باید حداقل هزینه نگهداری خطوط ثابت در فیش های مخابرات محاسبه شود.


شهمرادی بیان کرد: تعدد سرقت اگر با این سرعت تداوم داشته باشد قطعا مخابرات با مشکل رو به رو می شود و عبور خطوط تلفن همراه از زیر زمین در بسیاری از نقاط ممکن نیست و هزینه زیادی را برای شرکت مخابرات به همراه دارد.


قطعا با اجرایی شدن راهکار‌های پیشگیری سرقت از تجهیزات مخابراتی با همکاری نیروی انتظامی باعث کاهش حجم میزان سرقت های تجهیزات در سطح استان گلستان شود.


همچنین هوشیاری مردم در ارائه گزارشات به موقع سرقت و همچنین افزایش گشت های انتظامی می تواند باعث شود که این نارضایتی ها کاهش یابد.


در ایام کرونا این سرقت ها علاوه بر نارضایتی ها و صدمه به کسب و کارها باعث شده که برخی از دانش آموزان نیز که در منازل از اینترنت خانگی برای ورود به شبکه شاد استفاده می کنند با مشکل رو به رو شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار